torsdag 19 februari 2015

Fastlagstisdag!

HALLÅÅÅ!!!

Förlåt för en dålig uppdatering men jag har SÅHEEEEEEEEEEE myki att göra! Och jag tänkt att he e lika bra, jag skonar ju bara all på fb som int får sin tidslinje fyld ov en massa uppdateringa..
Nojaa, men som ni kanski har märkt skriver jag nu bara enbart på dialekt, och nää jag har int komi i trotsåldern om he är he ni tror.. Okej kanski naliiiti  men jag tänkt att jag kanski ska ta o pröv skriv på liti pampeesiskt som omväxling, i alla fall komber kaverina i skola fösta rittit va fan jag skriver men he eju int så noga.

Men hur som haver var jag i tisdags ti BRUNSPARKEN, Brunsparken är en storan park, me en storan backa tär storan dejl ov högskole elevre ränder pulka o var i fyllo.. Tänkt att även jag ska delta! Wohoo! Man fick använd sin ubersnygg halar, men tyvärr vågar jag int lägg upp bild på min halar för jag skäms naliti.. Fö jag har hejlt enkelt fö liti halamärke.. Nå en kaveri tyckt bara att du har dåka fö liiti.. Fö liiti vejt jag int men kanski på fejl ställ?
Men i alla fall di hadd en DJ? Eller bara såde annos underhållning, pulkatävling, liti stånd jär o tär, nu tala jag int om karar utan om stånd.. Tär man fick kakao o liti sånt.

Nojaa, nu ska jag slut o svambel o bjud på na bildre:







Från en tävling vem som hade snyggast "kälka", liti som pimp my pulka tävling



Efter en kalldan eftermiddag i backa gick ja ti Vasa Nation på ärtsoppo och lite annat smått och gott! Men ti tyckt att ja dralla fö grömt så jag fick en drägel lapp.. Men naliiti grann eja ju åtminstoni! Å ni sejr att dagstidninga int komber ti användning? San når kan man använd en E-tidning som drägel lapp?



Förutom domhe dåra jag fick me lura på bild vare no myki på g, men i na skede så orka ja int fota namejr. Men kvällen fortsatte lugnt och fridfullt som alltid. *Host*


P.S Jag kommer ladd upp bildre från PIMP MY PULKA tävlingen sejnari, ni får ha liti tålamod! ;)

2 kommentarer:

  1. Fastlagstisdag i Brunnsparken, en klassiker :) De va säkert roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var otroligt skoj! Speciellt då folk gör bort sig i backen! ;)

      Radera