måndag 12 januari 2015

Paarteeey!

 Hallooouuu!!

I fredags var jag och några vänner på äventyr, det var en försenad födelsedagsfest kombinerad med last beer togheter innan vi skulle börja med studierna igen. Vi funderade på allt mellan himmel och jord, allt från nyyykaaabi, jeppis, överpurmo så bestämde vi oss för kokkola! Inte så ofta man är dit, större än jeppis och man behöver inte tänka på att varenda jävel vet vem man är, och ibland är det bra att ingen vet vem man är! ;)
Vi började med att bowla, det gick relativt bra, fick till och med en strike! Jag mins att första settet vi spelade kom jag trea, och han som körde (var nykter och kunde sikta) vann! Jag lät förstås födelsedagsbarnet komma före mig (artig som jag är) och jag kan inte tävla mot någon som är nykter så en tredjeplats passar mig utmärkt!

Sen efter bowlingen gick vi vidare till seurahuone! Seura huone är som sagt en trevånings nattklubb och chansen att hitta en svenskspråkig själ på stället är lika med 0%, men det blev skoj!

Här är en liten bildbomb!







Från Seura Huone, otroligt nog hittade vi flera från Pedersöre att tala med! HELT OTROLIGT!





På en av våningarna hade de självklart karaoke som finns på varenda bar/pub/nattklubb som är finsk..
Och självklart deltog vi! TILL OCH MED JAG SJÖNG! Men dock inget bild bevis..




Som sagt var det otroooligt mycket folk som ni kan se på bilden nedan!



Jag kan säga sådär avslutningsvist att det är inte varje dag man har en trevånings klubb för sig själv, nästan, otroligt bra service! Ingen kö, fick drinkarna direkt och ingen såg ens dans! Förutom det var det ingen som klagade på att man inte kunde finska och inga vittnen! Med andra ord PERFEKT!

Fasten det var lite folk var det en sjukt rolig kväll! Det är inte antalet folk som gör festen, utan vem man festar med!

P.S Man ska inte ropa i fyllan: KAUNIS TYTTÖT och sen när deras karar ropar tillbaka att man ska hålla käft ska man inte ropa tillbaka: VAH? SAMMA PÅ SVENSKA TACK! Bara som ett litet tips..

6 kommentarer:

  1. Hahah, perfekt! Finns inget bättre än att ha ett dansgolv helt för sig själv :) Seurahuone är dock alltid ganska tomt. Förr var det annat, men nu är det väl mera Calle som gäller ifall man vill se lite folk :D

    Vill gärna höra hur det gick efter att du ropat sådär i en bar i Kokkola?.. Eller vill jag ens veta? :D Modigt, säger jag bara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa, så det är Calle som det gäller?

      Det var faktiskt inte på en bar, lite utanför korvgörans i kokkola.. ;D Nå troligen hade de smarta flickvänner som höll dem tillbaka, vi var faktiskt 5 stycken och de var färre.. Men faan vad de ropade! Vår kusk tyckte att jag var otrolig som kunde hålla mig precis hela kvällen, men sen påväg hem, 300m från bilen måste jag öppna min mun.. ;p

      Radera
  2. Haha typiskt hurrin att måst ha en hel krog för sig själva förrän de vågar sig ut i kokkola ;) Skämt åsido, känner jag dej på nåt vis från förr? Det ringer några klockor... Men det är säkert jättelänge sen och jag har knappast varit helt nykter, så det är suddigt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, om du irrar runt mycket i jeppis kan du ha sett mig som portsare vis netti ;)

      Radera
  3. Varför är du alltid så rädd att nån ska se vad du gör? Syftar på att du skrev "Inga vittnen" du verkar vara en som gör mycket skräp men alltid är rädd att bli påkommen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller så gjorde nån något pinsamt eller för att laga texten roligare :P

      Radera