måndag 15 december 2014

Vasa Nations julfest

Här kommer bilder från Vasa Nations julfest!

Salen där middagen var

Fördrink och mingel, stiligare pampeser får man söka efter!
Sitzen fick sin början
Som ni ser var det ganska fullpackat!
Ät så mycket du vill! Väldigt bra jobb med buffeen, stort tack till köket som fixade maten!
Traditionella julsånger
Traditionell Lucia
Teater

Julklapps utdelning, man fick sitta i tomtens famn!
 Sitzen höll på i fyra timmar, och efteråt började efterfesten!





Om ni funderar varför jag har fotograferat en pokal och inte så mycket annat kan jag berätta att det var ända jag fotograferade på efterfesten.
Men grejen med pokalen är att man fyller den med fyra öl, och sen skickar man runt pokalen, men om han till vänster dricker upp allt i pokalen måste DU fylla pokalen. Och så håller man på såhär tills man inte orkar mer..
Man får inte dricka för mycket eller för lite, annars kanske du hamnar att betala om din kompis till vänster om dig är en törstig jävel och tömmer pokalen.

Förutom olika ölspel så var det dans, mingel och en hejl dejl kaveras!

Men jag tackar för ett jävligt gott sällskap, och man kan lugnt säga att denna sitz var en av de bästa jag har varit på! VI TARE PÅNYT!

6 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha haft väldigt kul :) va ska man göra för att få vara med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska vara medlem i Vasa Nation, men man kan alltid komma med som någons avec, men sen brukar efterfesten vara öppen för allmänheten :)

      Radera
    2. Kul :) kommer ihåg att jag varit där en gång för typ jättelänge sedan.

      Radera
    3. Ahaa, synd att du inte har varit där oftare, för det är otroligt kul! Du får charma in dig på någon pampes så du slipper dit! ;p

      Radera