fredag 5 december 2014

Vasa Nation

Hallåå!

Nu har Andreas varit på äventyr igen! Igår var jag till Vasa Nation och det var något av det roligaste jag har gjort på länge!
Fastän jag knappt kände någon där så var alla riktigt trevliga, och stämningen överlag var riktigt bra.

Utan att jag visste om det så råkade jag komma dit då de skulle ha turnering i pidro och självklart ville jag delta!
Det gick otroligt bra för mig och min partner, vi vann tre raka segrar men vi förlorade i Finalen, det heter att man inte kan vinna alla tävlingar i en turnering, och där håller jag med. Men fastän en förlust var det roligt.
Första pris var att få gravera in sina namn på en pokal som hålls på nationen, och där kan man följa med vem som har vunnit genom tiderna. Och nu har jag fått ett nytt mål i livet. Jag skiter i om jag får kandidat eller magistern, jag ska fan stå på den där pokalen!

Vinnarna
Sen runt en 10-11 gick jag hemåt, efter en riktigt rolig kväll så var jag riktigt nöjd. De andra pampeserna hade sagt till mig att att här behöver jag inte hålla tillbaka, det var som de läste mina tankar.. Dock tror jag inte de vet vad de gav sig in på!
Sen på vägen hem gick jag via mac dooonalds! Tänkt att jag sko va riktigt onytti! Beställde 2 dubbel ost hamburgare men jag fick TRE! Och sen tidigare på dagen hade de inte växel i lidl kassan så där sparade jag 5 cent så igår hade jag ganska bra med tur.


Om någon vill lära sig pidro:

http://www.pidrochallenge.com/pidro-regler.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar