lördag 6 december 2014

Självständighet

Jag läste nu på HBL att radikala vänster anarkister demonstrerade här i Helsingfors, och det är inget fel att göra det om man tycker att det är fel, men vad fan är fel då man förstör skyltfönster, privata bilar då man egentligen är missnöjd med staten?
Varför ska man då ge sig på privata personer? Jag får riktigt på sant nog av folk..

Hoppas ni andra har en trevligare lördakväll! Är själv på dåligt humör och försöker undvika allt som heter socialt umgänge.. Vet inte varför men jag känner mig folk skygg idag.

http://hbl.fi/nyheter/2014-12-06/692096/poliser-overvakar-demonstration-i-ostra-centrum

Men, hur som helst är jag glad för att vi får vara självständiga, och trots att vi har fått göra uppoffringar så har de inte varit i onödan. De flesta av oss får en möjlighet till gott liv.
Jaja, inga fler sura miner. Hur som helst ska ni unna er själv något gott eller om ni hör till den yngre generationen som inte vill sitta hemma och hålla föräldrarna i handen kan ni ta en sup för mig också!



2 kommentarer:

  1. Hur kan man vara vänster och anarkist? nåja, logik är knappast dessa personers starka sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadu, he kan man fråg se :D

      Radera