måndag 1 december 2014

Lilla Juls firande!

Som alla andra så passade jag på att fira lilla jul med nära och kära. Dock så fick man improvisera med att Emma kom på besök, närmaste som kan räknas till den kategorin här i södern!
Hon studerar vanligtvis i Lahtis men nu till lilla jul hade vi kommit överens att det var så länge sen sist vi hade träffats så kunde vi träffas och och skvallra om allt som hade hänt!
Vi har känt varandra bra länge och det kändes skönt att se ett nytt gammalt ansikte från sina egna hemtrakter.
Förutom att vi förstår varandra så tål hon min twistade humor!
Förutom att vi talade en hel del hade jag bakat blåbärs paj för att lyxa till det lite, och jag kan lova er att den smakade förträffligt!


Men, en sak var lite negativt.. Tydligen så uppskattade hon inte mitt skägg.. Hot om att jag kommer dö helt forever alone om jag inte tar bort det direkt.. Så efter lite om och män tog jag till rak apparaten..
Och som bilden visar här nedan var jag väldigt glad att hon övertygade mig att det var det ända rätta!


Det brukar höra till att man fotograferar vad man äter så jag tänkte att jag skulle fotografera ATT VI HAR ätit.. Så här får ni se lite disk!


Förutom att jag bjöd på något att äta så försökte jag övertyga henna att min musik smak är otroligt bra! Men det är nästan första gången jag har blivit utvisad från min egen lägenhet.. Haha, skämt åsido så farligt var det inte.
Förutom att man uppdaterade varandra av allt som har hänt och jag försökte få henne att uppskatta god musik så introducerade jag henne till Friends! Helt otroligt att hon inte har sett det tidigare! Men det verkar som att hon uppskattade serien, eller är hon otroligt bra på att ljuga!

Vad mer kan man säga? Jag hade en jävligt bra dag, med bra sällskap så överträffade hon sig själv och DISKADE! Alltså då vet jag att pajen var god! Om någon diskar efter sig att de har fått paj måste det ha varit något extra.

6 kommentarer:

  1. oow, jag själv tycker att män ska ha lite skägg, de är mer manligt. Annars blir de babyface :D haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört att 3-5 dagars skäggstubb är det bästa, men smaken är olika!

      Radera
  2. Tack för en trevlig helg, men sådär jobbig va jag väl int?! :D Angående skägget: Jag tycker skägg e manligt o kan t.o.m. leda till dregelvarning, men för mycket av det goda leder dock till motsatsen!! Kan också intyga alla kvinnor om att i den här helgalna purmopojken finns också en husmor o gentlemanna sida! Hos Andreas får man full service (och utsökt paj!!) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Emma he låter som du auktionerar ut me till högst bjudand!
      Men he e roligt att hör att he var flejr en ejn som hade trevligt! Får nog ta favorit i repris nagang! :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ett maletkött paket kan du få för 5€

      Radera