fredag 12 december 2014

Julkalender, Lucka 12 - En god gärning

Idag vill jag att alla ska göra en god gärning, det kan vara så enkelt att ta någons oskuld till att hjälpa en tant över gatan eller om ni går i mina fotspår hjälper fem damer att köpa mat.
Det låter väldigt graciöst men jag hade själviska motiv.. Vad kan det finnas för orsaker?.. Absolut inte att inte behöva läsa på tent, för jag är helt godhjärtad!

Haha, nä men skämt åsido, jag anmälde mig frivillig att komma med och hjälpa till med shoppingen inför morgondagens sitz! Kan lugnt berätta att det är ganska förjävligt tungt att hitta mat som ska räcka till 112 pampeser.. Fick länsa ett tiotal stormarknader för att få mat så det räcker.. Tjuvjaga vildsvin och så vidare..
Eller så går man till en parti affär, vilket som.

Men jag hade hur kul som helst, och det bästa av allt jag kände ingen av dem, men det är desto roligare! Inte varje dag man kan kavera non stop utan att folk "får lejdon". Har märkt att då pampeser träffas utanför skolan så "brejr man på nalejte mejr" än vanligt, och då det finns närpeser inblandade blir man bara knäsvag, man kan inte hamna i något mer pampesigt sällskap än så!
Men fick som sagt lära känna dyra nya personer idag, och det var riktigt najs!
Förutom att jag bara var ivägen och inte fick något gjort så räknade jag och såg till att vi höll budgeten, och SI PÅ FAN, jag räknade rätt! Wohooo!!

Men lite bilder så ni inte behöver höra på mitt svammel!

Lite kött, och dylikt, sparsamt med sallad för det finns inga vegetarianer ändå i pampas, så varför köpa i onödan?
Transportera allt mat var ett litet uppdrag i sig.. Men tack gud för METRO!

När vi gick igenom kampen med alla säckar och vi var sådär smått röda i ansiktet efter allt kånkande, så tittade folk lite extra på en..

Sen när man kom ut från kampen var det ett par 100 meter kvar till nationen, men alla orkar!
Jaja, min goda gärning var att hjälpa fem damer i nöd, vad ska din vara?

2 kommentarer:

  1. HAHAHAH! "Ta någons oskuld eller hjälpa en tant över gatan"; vilken kontrast på goda gärningar! xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men man ska bjuda till där man kan! Om man är mera bekväm inom husets fyra väggar ska man göra det bästa av situationen! ;)

      Radera