måndag 1 december 2014

Julkalender, Lucka 1


Hallååå alla mänskor och djur!

Om någon av er har orkat sätta foten utanför dörren idag så har ni troligen märkt att det är jävligt kallt. Jag var ute en kortstund idag för att åka till skolan och fixa ett prov och jag tänkte förfrysa kronjuvelerna.. Tame fan när blev det såhär kallt? Men det positiva med kylan är att 1. Myggorna och andra kräk är borta och 2. Julen närmar sig!
I och med julen närmar sig och våra plånböcker töms vartefter kanske det känns skönt att jag kommer underhålla er här helt gratis i 23 dagar till! Låter det inte fantastiskt? Och förutom att jag kommer underhålla er kommer jag också dela med mig av små tips och trix som får er dag att löpa lite bättre!

Men idag och som premiär på julkalenders tänkte jag hjälpa fattiga studeranden eller andra som hatar att slänga bort mat.
Ni vet då ni lämnar fram mat och den blir torr, som t.ex. ett bröd eller bullar. Eller om ni ska tina upp saker från frysen ska ni sätta lite vatten på maten eller på tallriken. Nu då man sätter maten i mikron så blir den inte torr, utan den blir mjuk och bra! OBS! Om ni sätter för mycket vatten så blir t.ex. brödet alltför vått och inte alls gott.. Men om ni endast sätter lite vatten (men inte för lite) så blir det riktigt bra!

Det var mitt första bidrag, kanske inte det bästa men jag lovar er att det kommer bara bli bättre!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar