onsdag 10 december 2014

Fira jul i stan, eller på landet?

Nu har jag funderat på var ni skulle fira jul hellre, på stan eller ute på landet?
Om man är i stan kan man njuta av juldekorationerna som är uppsatta i hela stan. Man kan helt enkelt gå runt och se i skylt fönstren och bara drömma sig bort. T.ex. jag fick ganska bra med julfeelis då man gick runt i Helsingfors centrum och det var halft mörkt och man såg all julbelysning och mänskor på bra humör.


Eller föredrar ni att vara ute på landet, ingen som stör, förhoppningsvis är det mycket snö och allt är vitt. sen när mörkret lägger sig så ser man små gårdar lite här som där som lyses upp av julbelysning och liknande. Sen kan man gå in och sätta sig framför brasan och bara njuta.


Vilken föredrar ni? Staden eller landet?
 Jag vill helt klart fira jul på landet, för det känns mer rätt än något annat alternativ.

8 kommentarer:

  1. För mig är nog det viktigaste var familjen/nära och kära finns :) Men själv får jag ju lite av båda - studerar i Åbo så kan njuta av stadens julstämning ett tag innan jag åker till hemorten (liten byhåla) för resten av julen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter i helt samma situation! Sitter fast i Helsingfors och kan ta del av allting här och sen kan jag åka hem till hela tjocka släktet :)

      Radera
  2. He var nog Purmo stan för me!

    SvaraRadera
  3. Landet, helt klart. :) Men ska faktiskt en sväng ner till Helsingfors också innan jul och tycker det är så mysigt med alla julpyntade gator och skyltfönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va ska du göra jär i storstan? :D Det är faktiskt riktigt myysit!

      Radera
  4. Det spelar egentligen inte så stor roll för mig men eftersom jag bor på landet så kommer vi fira här. :)

    Önskar dig en skön kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh, trevligt att höra!

      Tack detsamma!

      NO, YOU ROCK!

      Radera