tisdag 2 december 2014

Gym gym gym

Jag tror minsann att jag börjar göra framsteg med gymmandet, jag ska citera min egen facebook status från inatt:

Jag upptääckt nu inatt nu tå jag bosta tändre, att om he är roko belysning, kisar me ögona och skodar snejt i spegeln sire ut som att jag har börjani ti sixpack, i alla fall konturer av nating som liknar muskler.. (man kan pluss till sömnbrist) 
Jag tror att detta får räcka som uppmuntran för att försöka fortsätta med träningen.. Suck.

Man kan inte riktigt ett träningsfreak, men jag försöker i alla fall.. Jag är glad om jag orkar tvinga mig själv ner till husets gym 2-3 ggr i veckan, men jag antar att det är bättre än att låta bli.
Jag vet att mina vänner är träningsfreaks, så jag undrar om någon av er har några motivations tips?

5 kommentarer:

  1. Då du märkar att du gör framsteg tänker du bli beroende. Efter he kommer motivationen av sig själv, iaf för mig.
    Men motiver dig själv med att en stark kropp går hand i hand med ett starkt huvud.
    Gymmet ger en så jävla mycki mer än bara styrka och muskler.
    He ger byggstenar till allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elr så ser du e som att "Jag far ti gymmi så jag får äta mejr" :D

      Radera
    2. Det är allt sant det du säger! Men det är så svårt att få in det i rutinerna..

      He e alder rokot me mejr mat! :D

      Radera
  2. Acceptera att det tar tid. Tänk på realistisk målsättning 1 år framåt och spjälka året i mindre delar. Skriv ner dina mål, absolut nummer 1 för att hålla sig motiverad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, man borde i början ha låga mål så man inte gör sig själv besviken!

      Radera