onsdag 3 december 2014

Den tiden på året

Idag vaknade jag lite tröttare än vanligt och jag gick som vanligt och startade datorn, sen gick man vidare och borstade tänderna.
Sen då man kommer tillbaka ser man som toppnyhet denna video.


Och då försvann tröttheten helt och hållet! Jag sökte snabbt fram bankkoderna och var grömt nyfiken om jag hade också hunnit få skatteåterbäring också! Och det hade man! WOHOOO!
Man kan lugnt säga att det känns skönt att få ett par hundralappar in trillande på bankkontot nu före jul.
Men har ni tänkt på att man får skatteåterbäring strax före jul, och högst antagligen går största delen av de pengarna till att köpa julklappar, julmat och det som slipper av spenderas under nyår istället..

Det känns lite som att det är planerat att man kan ge skatteåterbäring exakt nu, så vi slösar bort allt och på så vis får staten tillbaka en del pengarna genom att vi köper produkter som är beskattade.
Och jag tror om man skulle få skatteåterbäring den första januari, eller senare så skulle man inte handla lika mycket heller. Men det är förstås min egen teori..

Men jag klagar inte, då man får skatteåterbäring nu strax före jul för nu kan man skämma bort sig själv och någon annan som man tycker om.

Vad har ni för planer för er skatteåterbäring? Men tänk om man ska betala tillbaka ett par hundralappar nu istället för att få tillbaka.. Fy fan vad hemskt!


8 kommentarer:

  1. Min skatteåterbäring går till sparkontot, så statens planer (enligt din teori) funkar inte på mig minsann.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt smart att sätta undan pengar direkt! De kan komma till hands senare. ;)

      Radera
  2. skäm bort mig, parfym eller örhängen duger så får du det i utbyte mot mat :)

    SvaraRadera
  3. Hela min skatteåterbäring far tillbaks till staten för att ja förtjänat för myki å måst betal tibaks flera stycken studiestöd... -_-"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj nej! Att betala tillbakas är det värsta som finns!

      Radera
  4. nästan 1700€ hälften far ti na ny möble å ränsten sparar vi en stånd

    SvaraRadera
    Svar
    1. He var int rokot! He eno bra att undan så man har tå he bövs

      Radera