lördag 20 december 2014

Julkalender - Lucka 20, minnes problem?

Brukar ni ha ha problem med minnet? Problem att minnas alla piller? Kanske en viktig mapp som du ska ha med till jobbet följande dag, men risken är stor att den glöms.. What to do?
Ett enkelt knep för att minnas ta med saker följande dag är att sätta det på ens skor, för knappast glömmer du att ta på dig skorna. Men om det är din lunch du ska ha med dig följande dag då? Sätt nycklarna till bilen på maten, ett alternativ är att du sätter maten i dina skor, och sen skorna i kylskåpet.. Dock tror jag att maten kan börja smaka lite unket.. Eller bättre, beror på om du är bra bra kock eller inte!

4 kommentarer:

  1. Roligt (och smart) tips :) själv antecknar jag viktiga detaljer på en lapp och lägger den nånstans där jag i princip inte kan missa den :) Eller kanske man kan lägga minneslappen på skorna om inget annat funkar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle sätta lappen på skorna! Jag är så jävla blind att jag skulle missa den fastän den skulle vara framför ögonen på en! :) roligt att du gillade den!

      Radera
  2. Hahah. tack för tipset. Kanske inte så smart med maten i skorna, men det funkar säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du kan pröva, och sen säger du hur det gick! ;)

      Radera