torsdag 18 december 2014

Bilbomb i Österbotten!!

Alltså det är helt sjukt .. Man hör allt som oftast att de bränner bilar i Sverige, spränger bilar i mellan östern och i Finland dricker vi för mycket och vinner allt för sällan i ishockey.
Men idag, efter vi hade druckit morgon kaffet på jobbet kommer farsan och berättar att en bilbomb har exploderat i Korsnäs! Alltså, helt sjukt! Sen när börjar man spränga och ha sig här i PAMPAS? Av alla ställen så sätter man en bomb på en 60årig dams bil, i en liten kommun på ca 2000 personer..

De har fått tag i en misstänkt, men ingen har yttrat sigom vem gärningsmannen kan tänkas vara..
Lyckligtvis överlevde kvinnan, och kommer klara sig, tur är det!




Jag läste att kvinnan var skild, och hade hittat en ny man, så det kan vara kärleksdrama.. Eller så är det något annat.. Det är tråkigt hur som helst.

Om ni vill läsa: http://svenska.yle.fi/artikel/2014/12/18/bilbomb-i-korsnas-en-kvinna-ford-till-sjukhus
http://hbl.fi/nyheter/2014-12-18/697131/bomb-har-exploderat-i-korsnas
http://online.osterbottenstidning.fi/Artikel/Visa/48474





8 kommentarer:

  1. De har inte ens tagit "gärninsmannen", de har tagit "en misstänkt", vilket än så länge inte betyder något.
    Dethär är andra gången i mitt liv som jag hör om en bomb som sprängdes i pampas. Första gången var i Jakobstad i början av 2000-talet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack att du rättade mig, läste helt fel!
      Var det faktiskt så kort tid sen? Var det inte under 90 - talet? tänkte bara för jag har bara hört talas om det, men mins inget själv. Dock är jag född 93, så jag var ganska ung hur som helst.

      Radera
    2. Måste ha varit under det sena 90-talet i så fall, för jag gick i lågstadiet då ännu, men på femman eller sexan. Vilket betyder att det måste ha varit kring millennieskiftet.

      Radera
    3. Det kan vara mycket troligt, jag kollade upp det! det skedde 1999, 15 år sen, nästan 16.. Ganska längesen men en tragisk händelse!

      Radera
  2. Svar
    1. Man tror att det händer bara på andra ställen!

      Radera