tisdag 2 december 2014

Andreas ska hålla tal

(harkel)

Jag förstår att ni börjar vara smått otåliga med att få slippa iväg, jag har sett hur ni har dräglat över buffèen, känt doften av all mat som plockats fram. i alla fall kan jag trösta er med att jag kommer hålla mig kort i alla fall, för annars kommer jag själv att nicka till, så jag tyckte att jag själv kan runda av det hela så vi slipper iväg.

Då jag började här på firman för 16 år sen var det inte så stort, dåvarande chefen bossade verkligen runt med oss, han försökte övertyga oss att det var han som hade hittat på citatet: Carpe diem - fånga dagen. Vi gjorde det, och man kan lugnt säga att vi alla gillade det vi gjorde och det förde oss framåt! Tack vare vårt hårda slit så kan min gamla chef kunde ta ett steg tillbaka och dricka parasoll drinkar någonstans medans vi själva sitter här och försöker få något gjort.

6 år sen blev jag er nya chef, jag antar att jag har varit någorlunda bra ledare för jag sitter i alla fall inte helt ensam här i salen. Dock var det obligatorisk närvaro så ni har inget val. (haha)
Då jag började här som chef och började köra runt med er så gick allt lite trögt, marknaden var åt helvete, inget gick riktigt som vi hade tänkt oss. Då började jag tänka, varför ska vi fånga dagen? Ta det som det kommer.. Varför ska vi
vänta?
Jag sa till er en morgon: Crea diem, deflesta frågade mig om jag hade druckit för jag kunde inte längre uttala firmans motto.. Men jag skrattade bara och sa att Crea diem kommer vara vårt nya motto, att vi ska skapa dagen.

Nu 6 år sen den dag jag uttalade de orden står jag här nu inför er och det är min tur att ta avsked, det är min turatt sitta någonstans och dricka parasoll drinkar.

Men innan jag tar farväl av mina forna arbetskamrater vill jag höja mitt glas som jag hederligt har stulit nu i förväg föratt kunna utbringa en skål, och kunna tacka er alla, för jag skulle inte stå här idag om det inte var för er, tack.

Vad tycks? Ska nämligen hålla tal idag i skolan och detta är vad jag har lyckats komma ihop med..
Är jag godkänd? Måste jag ändra något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar