måndag 10 november 2014

Varför blogga?

Jag läste för ett par dagar sen på http://www.carolaekman.com om varför man bloggar, och varför det inte finns allt för många män som bloggar.. Men nu är det så att jag bloggar och jag är man. Så varför bloggar jag?




Faktiskt så började jag blogga av en ren tillfällighet, jag bodde i Vasa med en annan Purmobo och hans flickvän var på besök, och då började jag tala skit och drog den ena historien värre en den andra, och vi funderade väldigt mycket på olika saker. Då kläckte hon ur sig: Deas, varför skriver du inte blogg? För jag tror att folk skulle vara intresserade att höra dina sjuka historier. Jag hakade på förstås direkt, men tamefan jag visste inte vad jag skulle heta, så då slog jag upp en ordbok och gick igenom varje ord tills jag hittade något jag gillade.
Som ni ser så börjar mitt ord på ab så jag orkade inte så långt.. Ordet som jag tog mitt namn ifrån är aberration, och det betyder: det som undviket från det normala, och mina tankar undviker från det normala så det blev helt logiskt tillslut.

Men nu har jag bara berättat hur jag kom till, men vad får jag egentligen ut av mitt skrivande?
Jaadu, det är en svår fråga.. Jag går helt och fullt ut med att försöka underhålla personer, jag tycker om att få personer att skratta och jag är inte rädd att göra det på egen bekostnad.
Jag mår själv lite bättre om jag får dig att skratta, och sen så tycker jag om att dela med mig av olika typer av synpunkter och vill veta din åsikt. Sen har jag lekt amor och det var jätte skoj! Så om nån vågar ge sitt kärleksliv i mina händer så feel free to do it!
Förutom att försöka få er att skratta, para ihop er och hoppas på en förökning av den finlandssvenska folkstammen har jag sökt efter dubbelgångare och lite annat smått och gott, som t.ex. dejta via radio.
Mitt nyaste projekt har jag med Jennifer Granqvist, vi försöker varje torsdag behandla psykisk ohälsa bland ungdomar. Vi hoppas att vi kan framföra vårt budskap på ett vardagligt sätt så att var och en av oss kan ta del av det, så det inte ska verka så främmande och tabu belagt.  (mittprojekt.ratata.fi)
Jag hoppas innerligt att ni tycker om det jag gör, jag särskriver, jag stavar fel, jag provocerar. Men om jag inte gör det vem ska göra det?
Så ryt till om ni vill nått, jag kirrar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar