onsdag 12 november 2014

Romantisk middag för två

Det skulle ha kunnat vara en romantisk middag för två, men neej, bara jag som leker i köket igen!
Men jag kan berätta att det är snabbt, enkelt, billigt och framförallt GOTT! Jag lyckades i princip göra en "lyxmåltid" för två för ca 3€, det är inte så dåligt för en fattig studerande som vill lyxa till vardagen med någonting extra!

Det jag har svetsat ihop i köket ikväll är så simpelt som ett fyllt fransktbrööd.

Först skar jag bröd saken, limpan som det heter tvärsöver, och sen längsmed så det tillslut bildas en massa ihåligheter, eller vad fan man ska kalla det... Jag satte lite smör lite här som där för att den inte skulle bli för torr!


Sen tog jag min korv och tryckte in den i varje hål jag kunde hitta! 
Okej, nu ska jag inte vara pervers.. Jag tog skinka, placerade den i varje hålighet jag kunde hitta.
Sen då korven har fyllt alla hål strör man riven ost över..


Sen var jag dum nog och satte den in i ugnen innan jag hann krydda den med oregano, meen ja kom på vad jag hade gjort innan det var helt försent i alla fall!

Men sen tar man ut den efter ett par minuter, ca 10 minuter +- 5 minuter beroende på vad du har fyllt dit bröd med. Sen har man ett krispigt och gott bröd som bara väntar på att få bli uppäten!


Inte så graciöst uppsatt på tallrik som de flesta brukar göra på sina matbloggar, meen jag är ingen matbloggare utan en fattig studerande!


Kan serveras med sallad eller något annat gott! Jag skulle rekommendera ett glas vitt vin till, men jag tog ett glas mjölk för jag tänkte vara nyttig för en gångs skull!

Recept (budget version):

Ett franskt bröd
Billigaste skinkan
Ost efter behag
Lite smör
oregano

Enkelt att tillreda! Och den passar till vardag som fest! En "brödlimpa" räckte till två karar uppskattningsvist till tre kvinnor för ni äter mindre en män.

Det går också att ha i tomater och lite vad som helst. Funderade typ att sätta cream freche i en skål så blandar man i lite tomat, RÖKT SKINKA och lite annat smått och gott och sen rör man ner den smeten in mellan flikarna och så strör man ost över. Men nu blev det en budget variant för att se hur man skulle tillreda detta i praktiken.

Jaa-aa, jag vet.. Jag är en fylld smörgås oskuld, men nu är jag det inte längre!

2 kommentarer:

  1. Nä hödu Andreas... va e nu dehär fö na snack nu att kvinnor sku äta minder än män? :D Elr ti flesta kvinnor gör väl he men int all! ;P Jag äter ju säkert flejr kilo mejr än mina manliga vänner på en dag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hooppsan! Stejg visst nan på tååna! ;) och jag tror dig inte förren du har bevisat det! ;)

      Radera