fredag 21 november 2014

Kvinnor och dejting

Haha, nu väntar ni er alla något jätte dramatiskt! Men tyvärr är jag ganska odramatisk för tillfället.. ;)

Nej men saken är den att jag funderar på en sak som att ta första steget.. Ofta anses det mannens uppgift att ta initiativ. Speciellt då det gäller dejting, ragga eller göra nånting seriöst som ingå förhållande, förlovning och giftermål. Finns säkert andra sammanhang och nu talar jag förstås från egen erfarenhet, för det första vet jag inte hur fan jag har lyckats få kvinnor som har stått ut med mig en längre tid..  Thats just amazing!
Jaja, men nu ska vi inte tala om mina raggnings tips, utan vi ska tala om kvinnor som tar initiativ?

Vad tycker ni om kvinnor som tar initiativ? 

Jag kan säga att jag skulle falla direkt! Finns inte mycket mer attraktivt eller charmerande än en kvinna som tar initiativ! Det har hänt, men mycket sällan att någon har bjudit upp en på dancefloor och då är man helt klart såld! Men det beror också på, män kan också friendzona folk, jag har hört vaga rykten om att det förekommer så var förberedda!
Men förövrigt tror jag att många män skulle uppskatta att kvinnor skulle ta första steget, för ni är ganska svårlästa emellanåt.. Då ni sänder era signaler kan man tolka det helt fel!

Men varför skulle inte ni damer kunna ta och tycka till och säga att ni är smått intresserade av någon? Det värsta som kan hända är att man får ett nej, och om det blir ett nej kan man gå vidare och dagdrömma om någon annan.. Men om han säger ja, så kan det utvecklas till något vackert!

Så nu utmanar jag alla kvinnor att tycka berätta för er chrush att ni är intresserade! Säg att ni ska ta en kaffe/gå på bio/ha barn? Det viktigaste är att ni tycker till!

Kanske jag ska ta och lära er ragga på män? Tror jag ska forska lite i hur man raggar på män.. Och sen göra en manual! Wohoo! DAGEN ÄR RÄDDAD!

8 kommentarer:

  1. Alltså jag håller helt med dig för ser ingen orsak till varför vi kvinnor inte skulle kunna ta initiativ till att ragga och dejta istället för att bara gå runt och vänta på att männen skall ta initiativ, dock så är jag dålig på det själv, är för feg och vet inte hur man ska ragga så ge gärna alla tips du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska göra det! Kanske kommer ett sådant inlägg imorgon!
      Men berätta hur du skulle gå tillväga kan jag säga om det skulle funka? ;D

      Radera
  2. Jag brukar nog ta initiativ. Men sådär i smyg, inte kanske helt rakt på sak... Det blir som först att "ska vi ta en kaffe" och sen omvandlar jag sådär sneaky dendär kaffedejten till något annat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad förvandlar du en kaffedejt till? Haha detta började bara låta intressant!

      Men bra att du tar initiativ!

      Radera
  3. Jag är jätte social och positiv,men måst erkänna att jag skulle inte säkert våga ta initiativ. Skulle börja fundera för mycket på vad dendär mannen tänker på och vad han skulle säga. "Expecting the worst" som sagt. Tänk om han skulle tycka att du är helt tokig då du kommer och fråga honom på dejt? Önskar att jag var mera modig, om det är sant att männen tycker att det är attraktivt då kvinnan tar initiativen. Tycker Andreas att du borde ha en gallup på dehär. Gå runt i stan o fråga av både kvinnor och män va de tycker om saken, då får vi ett svar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska göra en lillan gallup så du får svar! ;)

      Men jag tycker att du ska köra hårt!

      Radera
    2. jenni exakt så där kan en man också känna sig :)

      Radera