tisdag 11 november 2014

Kvinna misshandlas

Jag vill att ni ska se på detta klippet, det är bara ett par minuter men det är ändå sjukt!

Jag förstår inte hur flera kunde bara stå och se på, en tant sa: Kan ni lugna ner er lite så jag hinner stiga ut? Helt sjukt..

Klippet är ett socialt experiment, han hotar att slå henne / döda henne, ibland så "slår" han henne, och det var endast 1 av 53 personer som reagerade..


Skulle ni våga reagera? Hur skulle ni göra?

Jag tror att jag skulle gå emellan, det är lätt att säga nu när jag sitter här hemma, men hur är det egentligen då det händer? Jag har tagit i folk i arbetssyfte, men i privatlivet har jag inte så ofta gått emellan personer som grälar.. Kanske man borde?


10 kommentarer:

  1. märktes ju i hans sätt att han inte ville skada henne ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen ringde destu flera efter hjälp när de satt sig själva i säkerhet först. Att det utspelar sig i hiss gör hela skillnaden, det är inte att folk inte vill hjälpa. Men när en man råkar i trubbel...https://www.youtube.com/watch?v=CMRmGOj-Kj4

      Radera
    2. Jag ska kolla klippet senare! Låter intressant!

      Radera
  2. Uäääk sliskig, obehaglig psykstörd typ det där. Verkar det som, i experimentet. Hur som helst, jag har nog blivit modigare på senare tid, om det är nåt jag kan hantera tar jag nog itu med det. En drogpåverkad stor fet kille däremot, I don't think so. Men man kan ringa polisen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, storleken spelar roll, men det är otroligt skönt att höra att du tror så pass mycket pådig själv att du kan hantera vissa situationer själv! Inte alla som tror det.

      Radera
  3. Jag skulle definitivt gå emellan, det har jag alltid gjort oavsett plats om jag sett att någon blivit dåligt behandlad. Hatar sånt och vet själv hur hemskt det skulle vara om man skulle vara offret och ingen gjorde något!

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt tankemönster! Men tyvärr finns det de som tycker att det är viktigare att se att man själv klarar sig utan skråmor

    SvaraRadera
  5. Usch, fick riktigt rysningar när jag så klippet :/ Jag tror man skulle bli i chock själv när man kommer i en sån nära situation eftersom det var i en hiss. Det är inte heller så lätt att reagera när man står där ensam, speciellt som tjej. Svårt att säga vad man själv skulle göra. Du Deas som är en sån godhjärtad person tror jag nog att skulle reagera i denna situation :) (är nästan säker på det)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att själva hiss situationen gör det svårt att reagera, t.ex. många tänker om de reagerar men det går åt skogen är de fast i hissen (ingen flyktväg). Men tyvärr tror jag också många skulle ignorera dem på öppen gata pga de tycker det är någon annans problem.
      Nej men tack! Det är inte ofta jag får höra det! Det värmer! :)

      Radera