lördag 22 november 2014

Handbok för kvinnor

Igår skrev jag och uppmanade kvinnor att de skulle börja ta initiativ när det gäller dejting, och raggning överlag. Dessutom ville ni att jag skulle höra mig för vad andra tyckte.. Och det har jag nu gjort!
Jag utsatte dem för olika situationer, t.ex. om de raggar på krogen, hur man visar att man är intresserad och sen vad skulle de säga om deras kvinna skulle gå ner på knä och fria till dem?

Om vi börjar med hur man visar att man är intresserad så tyckte allihopa att det är bara bra om kvinnorna tar initiativ. Det kom faktiskt också fram att en av dem jag frågade är van med att att kvinnor tar initiativ för han själv brukar inte göra det, kvinnors signaler brukar vara ganska svåra emellanåt, så lika bra att ha dem att visa att de är intresserade så man inte gör bort sig.
Men här är lite tips på hur man kan visa sitt intresse som kom fram.

Innan ni läser tipsen ska jag bara informera er att män och kvinnliga signaler går inte alltid ihop!
För att ni ska få en man att förstå ska ni vara otroligt tydliga! Innan han förstår att du är intresserad. Det är inte utan anledning vi säger att kvinnor borde ha bruksanvisning.. Så var tydliga och grundliga! Man får vara tydliga med sina signaler så vi faktiskt förstår.


Då man är nykter:


1. Ha ögonkontakt, genom att ofta ha ögonkontakt så visar du att du faktiskt lyssnar på vad han säger.

2. Skratta till hans skämt, och annat som han säger.. MEN BLI INTE HYSTERISK! För det är inte attraktivt. Men sådär annars är det mycket enklare att tycka om en kvinna som skrattar och visar sig vara glad.

3. Beröring. Alltså det finns inget bättre än en kvinnas beröring, men beroende på hur du gör så väcker du olika känslor. Men då man e nykter kan man åtminstone ge en hejdå kram. Beroende helt på situationen. Du måste bara känna av vad som skulle vara ok.

4. Om du faktiskt är intresserad av honom och du vill träffa honom, så vänta inte. Du kan först fråga honom om han har fullt upp sådär annars? Och sen fråga om han skulle vara intresserad om att träffas? Och då beroende på hur han svarar ska du svara. Här kan han milt förklara bort sig att han inte hinner och det känns inte lika jävligt. Och sen om han svarar på ett sådant sätt att du ges möjlighet att sätta ett datum när ni ska träffas så har du en dejt.

4. Kroppsspråket är viktigt, och hur man prioriterar att tala med om man är många. (Visa honom mycket uppmärksamhet)

Då man är full:

Tumregel: Hans beteende kommer avspegla dit beteende. 

1. Allt som du skulle göra då du är nykter, för det är ganska logiskt?

2. Beröring. Nu undrar ni säkert varför jag tar upp det igen? Men det är för då man dricker så vågar man göra lite mer.. Men hur som helst kan du fånga en mans intresse enkelt genom beröring! Om han sitter vid ett bord och du kommer bakifrån och sätter din hand på hans axel (sådär flörtiskt, om ni förstår..) så borde du få hans uppmärksamhet, om han själv är intresserad. Eller om du sitter bredvid honom kan du jävlas lite med honom och sätta din hand på hans lår, om du VET att han är intresserad.

3. Var lite försiktig hur du gör, vissa vill att du ska vara lite svårfångad, för de tycker om "jakten". Andra vill helt enkelt inte "delta" i sådant spel och tycker att det är bara patetiskt..

För att citera en kompis: Det syns om man är desperat!
Om du visar dig desperat kan man utnyttja det, bara för att man såg att du var desperat.

Sista regeln som gäller under alla situationer.. Var dig själv, så enkelt är det. Om han inte tycker om dig då så är det ingen vits.. Man ska kunna vara sig själv.

Om frieri:

Ska citera en av dem jag frågade:

"Jag, i likhejt me mang adär karana, ha rejj tejji tag i problemi å föbjudi kvinno från att göra he!"

De andra svarade att de inte visste vad de skulle göra, de skulle bli helt mållösa..
Men det skulle vara helt okej.

                                                                                                                         Slut
Hoppas ni hade någon nytta i alla fall, jag försökte sammanställa fyra personer utlåtande, men det är svårt att göra en en regelbok om hur män fungerar och hur man ska gå tillväga då även vi är individer.
Om ni inte tyckte att allting är bullshit så hoppas jag att ni fick ett gott skratt i alla fall!

Kommer kanske en uppdaterad version om jag får mera kött på benen! Men sådär kortfattat tycker 5/5 (som jag har frågat, 4 andra och mig själv) att vi tycker om att ni tar initiativ! För vem tycker inte om att en kvinna ger en uppmärksamhet?
Det ger en själv en ego boost!

Men kommentera gärna så man får en bättre inlägg om hur man raggar på män eller kvinnor. Vad är ok, vad är inte!

2 kommentarer:

  1. kan du skriva ett inlägg om hur man märker på killar att de är intresserade? :D #sociallyawkwardasfuck

    SvaraRadera
    Svar
    1. I can totally do that!

      Kommer endera idag eller imorgon! :)

      Radera