måndag 24 november 2014

Göra slut

Läste nu idag på HBL att det blir allt vanligare att ungdomar gör slut via sms.. Och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det riktigt.. Jag förstår varför dom gör det men ändå, why?


Men varför välja att avsluta en relation via sms? Nu talar vi ändå om en person som har stått en nära..
Och då tycker jag i alla fall själv att man ska ta tummen ur röven och göra det face mot face, det är inte mer en rätt.

Tycker ni att det är okej? Är det bara jag som är gammal?

De lyfte också fram i artikeln att vi är allt mer och mer för oss själva, vi rör oss mer och mer för oss själva och kontakten mellan oss blir allt mindre och mindre..
Så snälla, släng telefon jäveln nånstans och kyss en främling om du inte har någon bättre tillhands.. Vi ska tamme fan se till att vi kan visa närkontakt till varandra.

18 kommentarer:

  1. Tycker inte att det är ok.. Men måste erkänn att jag gjort slut via MSN en gång, till mitt försvar så va jag ung o dum ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men man har varit ung och dum.. Tur att man är lite klokare nu än då! ;p

      Radera
  2. Jag hade en kompis som gjorde slut åt mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes skönt för mig, känner mig osäker bland andra människor

      Radera
    2. Ahaa, man ska göra det som känns bäst. Hoppas bara att han tog det bra i alla fall :)

      Radera
    3. Hon tog det tyvärr inte så bra, har inte snackat med mej sen vi gjorde slut

      Radera
    4. Aj fan.. Men hoppas ni nån dag kan reda ut det!

      Radera
    5. Tja, det har gått ett par år men hon pratar tyvärr fortfarande inte med mej :( fast jag tror hon har en ny flickvän nu

      Radera
    6. Men det är sånt som händer, hoppas bara att ni får det fixat någon dag, tills dess ska du hålla humöret uppe!

      Radera
    7. Tackar :) älskar din blogg förresten :D
      Tror du att du kan skriva om hbtq? :)

      Radera
    8. Jag tackar, roligt att höra! :)
      Oj, hbtq frågor är inte min starka sida, och jag är rädd om jag tar upp den diskussionen skulle jag göra mer skada än nytta.. Dock kan jag fundera med Jennifer om hon vill fundera över hbtq frågor då hon gästbloggar. Hon kommer inte enbart tala om psykisk ohälsa, även minoritets grupper och andra saker som kan vara tabu. Jag kan tala med henne o se vad hon tycker!

      Radera
  3. Tycker det nog är skillnad på om man skriver "hej, jag gör slut" eller om man skriver en förklaring som kanske motsvarar x antal A4 sidor.

    "Hej jag gör slut" det är vad folk tänker på när dom hör "slut via sms" men jag tror att det mycket kan handla om en ett långt samtal via nån form av social media.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart sant! Helt beroende på om det är en mening eller en text som faktiskt betyder något.

      Radera
  4. Att tonåringar gör slut via sms så kan ja nog ändå lite ha förståelse för, men vuxna människor not so much.... och OM man är en sån som gör slut via sms så hoppas jag verkligen ändå att man sen kan träffas irl å prata om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, jag tycker att sånahär saker ska kunna diskuteras öga mot öga, fastän det är svårt

      Radera
  5. Fel inte bra, om ett förhållande är seriöst ska man göra slut öga för öga.

    SvaraRadera