onsdag 19 november 2014

Att vara naken

Nu då jag har suttit och försökt studera har jag istället låtit tankarna flyga iväg som vanligt... Och jag började fundera på boxers/underbyxor överlag? Varför använder man sånt?
Jag har hört rykten om att det är skönare att vara utan, och Joe i Friends brukar emellanåt säga att han kör Commando! (utan boxers)
Och om det är med i Friends så måste det vara en helt normal sak! Tycker jag i alla fall..

Men vad är negativt / positivt med att ha underkläder?

Negativt:
- Extra tvätt
- Om de är lite för små spänner de åt något fruktansvärt.
- Extra utgift för man måste köpa nya med jämna mellanrum.
- Boxers avslöjar din hygien.. Byter du varje dag, ett par gånger i veckan eller inte alls..

- Berövar din frihetskänsla..

Positivt:
- Finns i fina färger och utsmyckningar..

- Håller alla orenheter nära kroppen sådär fint sagt..
- Fjärt filter..
- Täcker "rövaskuro"!!

Finns det månne fler positiva, samt negativa saker med underkläder? Eller ska vi skippa dem helt?




Ska vi komma överens om ett datum då vi tvingar våra medmänniskor att skippa underkläder?
Tänk hur skönt det skulle vara för oss män i alla fall att få dingla fritt?

Vad tror ni? Är underkläder bu eller bä?

19 kommentarer:

  1. har testat. blygdläpparna skavar i jeans åtminstone. Not nice. Med tights har jag gått nångång på fester, för att jag inte äger stringtrosor men inte ville att troskanten skulle synas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhaa! Tyvärr har jag inte det problemet! ;) Men jag förstår helt och fullt! ;D

      Radera
  2. Hej! Du har under en lång tid på din blogg använt foton och illustrationer som du själv inte är upphovsman till och jag hoppas att du vet att du i och med detta begår brott.

    Andras bilder/illustrationer får du endast använda för privat bruk, d.v.s. spara ned dem på din dator eller (så länge det rör sig om några få exemplar) skriva ut dem på din skrivare och sätta upp dem på väggen hemma. Däremot får du INTE använda dem på din blogg, inte ens fastän du anger upphovsmannen om du inte har tillstånd av denne. Detta gäller ALLA bilder, oavsett om det är en bild tagen av en proffsfotograf eller din mamma, eller en bild du hittat på google. Dock finns det några undantag, bl.a. fria bilder, som ofta är t.ex. pressbilder på artister. Men även där gäller olika regler från bild till bild, viktigt att kolla upp innan användning! Andra undantag är om skyddstiden för ett fotografi utgått. Denna tid är 50 år, undantag om fotografiet räknas som verk. Då är verket skyddat under upphovsmannens livstid samt fortsättningsvis 70 år efter dennes dödsår. Fotografier publicerade före 1966 är inte längre skyddade. Du kan läsa mera på upphovsrättsorganisationen Kopiostos hemsida. http://www.kopiosto.fi/kopiosto/tietoa_tekijanoikeudesta/ukk/sv_SE/vanliga_fragor/

    Du väljer givetvis själv hur du förhåller dig till detta, men fortsatt användning av andras bilder kan (även om det är ovanligt) leda till både straff- och civilrättsliga påföljder. Men, nog måste jag påpeka att det är oerhört tråkigt när en personlig blogg till stor del olagligt drivs med andras medel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och tragiska människor som skall förstöra för andra. AVUNDSJUKA

      Radera
    2. Tackar, skönt att höra!

      Radera
    3. Hejsan! Du som bara läst delar av lagen, tydligen bara den som gagnar hans egna mål, i detta fall att j*vlas med andra kanske t.o.m. hota? Jag tycker denne skall få tillbaka bollen med upphovsrättslagen § 5. Och så länge som bildernas upphovsman inte bor i Finland finns det inget någon i detta land kan göra åt saken.

      Radera
    4. Ahh, detta tackar jag väldigt mycket för! Jag har också talat med en bekant, han är kommissarie, jag hade honom att granska bloggen, han frågade ett par frågor, jag svarade och hörde sig för men han konstaterade att allt är i sin ordning.
      Han å sin sida tyckte att han/hon som skrev gör sig skyldig till kränkning, när påstår att jag håller på med kriminell verksamhet (som jag inte gör). Och lite andra små detaljer, han sa även att en anmälan kan göras om jag vill. Men jag är en god medmänniska och tänker inte göra det.
      Jag tänkte hålla tyst och ignorera, men då såg jag att det var så många som backade upp mig så jag tänkte tillkännage att jag har rykt i lite kontakter och har haft flera att syna bloggen om de ser något fel. Lite vulgärt emellanåt men inom lagens ramar.

      Radera
  3. Du har givetvis helt rätt i det du säger. Dock skulle det ju inte skada att sätta saken i proportion lite... Tror knappast Andreas publicerar dessa bilder på sin blogg för ekonomisk vinning. Det krävs ganska mycket mera views för man skall börja tjäna några slantar, p.g.a. detta lär ju ett potentiellt straff bli ganska lindrigt, eller har jag fel?

    Finns nog betydligt allvarligare upphovsrättsliga brott som begås på nätet som du kan använda din jurdiska kunskap till att belysa ifall du upplever det som ditt kall.

    Dessutom när det gäller internet memes är det nog ofta mycket svårt eller t.o.m. omöjligt att ta reda på upphovsmannen eftersom de figurerar överallt på olika webbsidor och delas många gånger dagligen av flera personer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag har förstått så kan man i princip publicera vad som helst så länge det inte är copyright och man kränker folkgrupper.
      Tycker det är så onödigt att ställa till med en scen,

      Radera
    2. Håller helt med dig Andreas... Min kommentar var, ifall det inte framkom, ämnad för Anonym ovanför med den långa utläggningen gällande ditt användande av bilder med andra upphovsmän. Tryckte antagligen på fel svara knapp :D

      Keep goin' strong me bloggandet!

      Radera
    3. Jo det förstod jag, ville bara visa att jag vet vad jag håller på med! :) Jag tackar! Jag ska helt klart fortsätta!

      Radera
  4. underkläder är ganska överskattat :)
    Håller med om detdär med att det tillför mera tvätt.
    Joey är bäst, man skall lyssna på Joey.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Tänk hur enkelt allting skulle vara utan? Håller med att Joey är bäst!

      Radera
  5. Jag tycker det är skönt att gå omkring utan boxers iallafall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man känner en frihet?

      Radera
    2. Ja det gör man :)

      Radera
    3. Definitivt en sak man ska prova!

      Radera
    4. Har du testat det då? :)

      Radera