måndag 24 november 2014

Är han intresserad?

I ett tidigare inlägg (Handbok för kvinnor) så tipsade jag kvinnor på hur de kan ragga på män, och där bland kommentarerna blev jag ombedd att skriva hur man kan märka på en kar att han är intresserad, så självklart kan jag göra det!

Men till att börja med så är ju alla män trots allt också mänskor, och mänskor tänker förstås självständigt.. Men trots det kan jag hjälpa personen ifråga, det gör jag mycket gärna!

Jaa, hur vet man att en man är intresserad av en? Det kan vara allt från att han håller kontakt med dig hela tiden, till att han ignorerar dig. Själv förstår jag mig inte på de som spelar hard to get, men vissa tycker om det. Men för att göra det hela mycket enklare kommer jag att ge några kännetecken i alla fall.


1. Han säger att han är intresserad av dig

Om han säger att han är intresserad så är han intresserad inget annat. Tro inte på allt ni läser i skvallertidningar.. Suck.

2. Han frågar frågor

Endera vill han lära känna dig bättre eller så är han intresserad, genom att fråga vanliga och de mest konstiga frågor vill han hålla upp samtalet med dig, vilket är ett gott tecken! Och hit hör också att han tar initiativ till att börja konversationer. 

3. Beröring

Nu är jag inte pervers.. Okej lite! Nej men pointen är att när ni träffas så försöker han röra dig. T.ex. ni talar och då han sitter där och "kaverar" så passar han på att försöka röra dig på något sätt. Kan vara flörtiskt, på skämt eller något annat sätt som passar in i situationen.

4. Han vill byta plats

Tänk att ni är på nattklubb, eller någon annanstans men det är mycket folk runtomkring er och då frågar han om du vill komma med ut och röka. Det kan vara ett tecken på att han vill ha mera ensamtid med dig.

5. Han "investerar" i dig

Nej, du är inte aktier som går att köpa.. Jag menar hur han offrar upp av egen tid för att umgås med dig, eller om du märker att han satsar ovanligt mycket energi pådig, eller om han kör hundratals kilometer för att träffa dig. Om du bor i pampas funkar inte detta.. Där är långa avstånd det ända vi har.
Haha, vilken humor jag har.. 

6. Beteende

Är han nervös? Hur uppför han sig nära dig? Frågar han andra om dig?

6½ Han frågar dig

Han kanske frågar om du har en pojkvän? Han vill veta om du är upptagen eller inte. Han kan fråga: Jaa-aa, vann har ni karana ikväll? Eller på något osmidigt sätt få bekräftat att det är fritt fram att tala med er.

7. Fråga honom

Man kan få hundratals tips och ingen av dem fungerar, enklaste är att du frågor av honom om han vill träffas någon gång och hitta på något. Då kan det inte ske missförstånd och då vet du med säkerhet att han vill lära känna dig bättre om han vill komma och träffa dig utan andra. Det kan vara en helt vanlig kaffe för att han ser dig som en god vän, eller så ser han dig mer än en vän. Ända sättet att veta är att fråga honom.

Detta var tyvärr allt från amor ikväll! Men hoppas att ni hade lite nytta i alla fall!

Använd sunt förnuft så blir nog allt hur bra som helst, om inte så finns det alltid fler fula fiskar att fånga!

4 kommentarer:

  1. Superbra tips :)
    Men ååååh (lägger till dethär ännu).. Varje gång då jag skall kommentera på din blogg så ploppar det upp en sånär ruta där man ska bevisa att man inte är en robot. Det gör jag gärna, men nu börjar det verka som om jag verkligen är en robot. SKITSVÅRT ! Jag får testa typ sju gånger innan det far fram! hahaha!

    Får se nu om jag ens får fram denhär kommentaren.

    SvaraRadera
  2. OJ NEJ! Vanessa är du en robot? Jag som tyckte du var lite för söt att vara en robot! ;p

    Haha, bra att du gillar tipsen! Och kommentaren kom fram ;p

    SvaraRadera
  3. Hahhaa. Men nog finns de ju också söta robotar.. Se nu exempelvis på R2D2...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej Vanessa, du är en söt robot! :D

      Radera