måndag 24 november 2014

Är du timmersexuell?

De som inte är pålästa så är det en ny trend på gång som kallas timmersexuell/lumbersexual..
Och nej, men känner sig inte upphetsad av träd.. Det är något helt annat.
Jag ska visa en bild så ni förstår.. Kanske ska visa två stycken istället..



Hela looken går ut på att klä sig som en skogshuggare, rutiga flanell skjortor och yvigt skägg.. Helst ska det se ut som att de kan strypa vildsvin till lunch.
Man egentligen kan man säga att det är stadsbor som vill klä sig som en helt vanlig lantis. In fact, om man går hem till Pampas så KABOOM är alla tydligen timmersexuell..
Jag läste runt lite och försökte få grepp om vad en timmersexuell är och kan tipsa om två sidor:

http://cornucopia.cornubot.se/2014/11/modeblogg-ar-du-timmersexuell.html
http://svenska.yle.fi/artikel/2014/11/19/frank-ar-du-timmersexuell

Men ändå jag kunde tänka på då jag läste om timmersexuell är att tamefan, pappas klädre eju på mode..
Kanske det lönar sig för er också att informera era föräldrar att deras kläder till och med kan vara på mode nuförtiden.

6 kommentarer:

  1. haha spännande vad dom kommer på:P

    SvaraRadera
  2. Hahha ja alla i pampas e ju typ timmersexuella eller åtminstone traktorsexuella. Hahhaa!!!!! E du å från pampas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är pampes, men sitter fast i helsingfors på något sätt :D

      Radera
  3. Hahaha dehär gjor min dag Deas :D allt hittar di/du på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Dehär är inte mitt påhitt! Jag bara förmedlar vidare ;)

      Radera