fredag 28 november 2014

Andreas har haft besök

Idag har jag fått besök av Jennifer, ni vet hon som gästbloggar till mig på torsdagar så hon är halft bekant till er från förr.
Hon var här i Helsingfors för att arbeta på ett av sina projekt och idag hade hon extra tid över så vi bestämde oss för att träffas. Vi gick först på Unicafe för att få billig mat (2,60€+ jag behöver int kok mat!)
Sen efteråt gick vi på ett café för att dricka kaffe och enbart tala skit. Det var riktigt roligt, vi satt säkert hur länge som helst och löste nog alla världens problem som vi kunde komma på. Vi skrattade ganska mycket då vi konstaterade att vi betalade mera för en kaffe än vad vi betalade för maten och det var lite skrattretande. Sånt händer nog bara här. Dock var det nån ny typ av kaffe "drink" som vi prövade, typ kaffe latte med pepparkakssmak.
För en vanlig pampees låter det ganska förjävligt men i dagens samhälle ska man kunna vara "open minded" och pröva nya saker. Det visade sig att det var riktigt gott!
Det var otroligt skönt att Jennifer hälsade på för med henne kan jag tala pampesiska utan att nån undrar vad fan säger han? Behöver han få hjälp?


Bjuder till och med på en bild av mig själv, det är inte varje dag som man gör det!



Sen ska självklart Jennifer få vara på bild också!

Sen efter vi hade "kaverat" tillräckligt gick vi snabbt in mot centrum, jag tänkte att jag ville se hur de hade julpyntat och så vidare. Har hört att t.ex. vid stockman är det sjukt "överdrivet" pyntat om man jämför med Jeppis.
Påväg in mot centrum gick vi om en ganska "häftig" klädbutik, de hade tröjor som var lite ovanligare, t.ex. de hade tröjor med tryck från 9gag. Så för en gångs skull var det intressant att se på kläder i fem minuter utan att vilja skuta sig själv..


Lite häftigt tycker jag i alla fall!

Ska nu börja byta om och göra mig i ordning för årsfest som min ämnes förening anordnar, kommer att ta det ganska lugnt för jag ska vara i skick för morgondagens besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar