torsdag 16 oktober 2014

Studier..

Det ljuva studielivet

De som går på yrkeshögskola/universitet av nått slag vet känslan som uppstår då man vet att tent veckorna kommer emot. Man känner hur atmosfären i skolan ändras, alla värkar lite mer stressade än vanligt..
Men så finns det den där idioten som alla hatar som knappt orkar sig till föreläsningarna, orkar inte läsa till tenten men han skriver ändå helt bra vitsord.. 
Jaja, nu ska vi inte stressa oss sönder på dem, satt idag efter skolan och läste en 20 sidig artikel om ålderism och diskriminering inom det området, helt intressant men det tog två timmar av mitt liv som jag inte får tillbaka.. Det tog lite längre för jag försökte förstå vad jag läste och samt gjorde jag anteckningar på samma gång, så de blev att man läste samma sida ca 3-4 gånger för att få med allt som man behöver.
Men nu är jag äntligen hemma och ska snart bege mig mot Vasa Nation. De har nämligen ett program idag som heter så ska det spåra, vet inte riktigt vad vi ska hitta på men det ska bli kul att träffa andra pampeser!


Så jag ska se om Vasa Nation kan leverera, men det tror jag nog.. Det är ändå Österbottningar som styr och ställer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar