söndag 12 oktober 2014

Studier..

Studier, vad är det?

Hallåå hallååå!

Har varit lite tyst här, men det beror främst på att jag har försökt läsa.. Har ett par svåra tenter på inkommande, och jag har valt att ned prioritera bloggandet lite för att hinna göra allting.
Nu ska ni inte tro att jag är en mönster elev som studerar flitigt.. Raka motsattsen, jag får tvinga mig själv att komma igång, och sen blir jag så arg på det jag läser att jag inte bara orkar eller vill vara kreativ och skriva nånting finurligt..

Nej men om jag kommer igenom alla kurser så får jag 23 studie poäng nu första perioden, och det är ganska bra! Ryktas om att man ska ha runt 45 poäng för att få stöd av kela.. 
Jag kan upplysa er om att om ni har sömnsvårigheter eller bara allmänt tråkigt har jag ett bra bokförslag åt er! Min mor har alltid talat om jag har svårt att somna ska jag läsa finska, det är nyttigt och du somnar snabbt! Men jag ska fan berätta att finska är för amatörer! Jag ska höja ribban och ge er boken "Vår förvaltning" som är en blandning av samhällslära och historia, som båda är intressanta, men då plockar man fram de mer invecklade sakerna, och sätter in massa viktiga personer och årtal. 

Så jag har både diskat, städat, klippt mig, tvättat kläder och till och med duschat för att slippa denna bok.. Men nu börjar jag se slutet av den.. Bara 50 sidor kvar.. Och sen har jag ca 140 sidor kvar i en annan bok som upprepar samma sak som i vår förvaltning, men i en mer lätt läst form..

Önska mig lycka till och skicka mig kakor.


2 kommentarer: