lördag 18 oktober 2014

Oktoberfest bildbomb!

Bild bomb

Igår var en blandad dag.. Hade inte kunnat sova ordentligt för jag hade somnat på soffan och sen då jag bytte om till sängen så sov jag bara knyck vist.. Sen gick dagen någorlunda, var som en zombie som gick runt och inte fick något gjort.. Men sen mot kvällen skulle jag på oktoberfest och jag skulle före själva festen på en förfest. Men gud hade nog planerat annorlunda, samtidigt som jag smäller åter dörren så känner jag samtidigt på byxfickorna och märker att  jag glömde nycklarna på insidan..
Och det roliga med den här situationen är att hon som har extra nyckeln är till Slovenien, och min rums kompis är hemma i Pampas.. OCH DETTA SKEDDE PÅ EN OCH SAMMA HELG.. Helt otroligt.. Men men, jag ringde till husets "palvelu" och sa att jag har låst ut mig. Han sa att han är där om en och en halv timme och hela det kalaset kostade 50€..

Vi ska inte nämna att jag åkte in till centrum och tog ut pengar så jag skulle kunna betala honom i cash då han kommer, och då han hade låst upp dörren så ska man tydligen betala med kort.. Jaja, men nu ska jag berätta om oktoberfest istället.

Oktoberfest är en tysk högtid så relativt många hade klätt ut sig i den tyska folkdräkten, och förutom att folk hade klätt ut sig bjöds det på tyskt öl, olika korv sorter samt surkål. Vet inte vad det är med tyskar och kål, men tydligen går de hand i hand.
Det tog en stund för mig att komma in i stämning för jag var "lite" sur då jag kom dit, men det löste sig!

Förutom att vi åt oss fulla av korv och drack tyskt öl så tävlade vi, först så tävlade vi i beerpong, tyvärr han jag inte delta (hade inget lag) men det var helt kul att se på.



Ber om ursäkt, hade lite svårt att bestämma mig om man ska använda blixt eller inte..


Men innan vi fortsätter vill jag fråga er vad ni tycker om den tyska folkdräkten?
Jag gillar den i alla fall!


Dom här tre musketörerna på nedre bilden fick igång mig, var lite smått sur ända tills jag började tala med dem, men efter det blev det riktigt skoj!

 

Nästa tävling som vi hade var öl stafett, varje lag skulle springa en åt gången till ett bord och sänka en öl och sen tillbaka, det lag som var snabbast vinner.  


Lagen börjar samlas och här har vi bordet med ölet.






 Jaajaa, efter tävlingen så var det dans i ett av rummen och sen de som ville pröva beerpong som inte var med i tävlingen fick göra det i ett annat rum. Jag vann nästan då jag var med men bara nästan..


Innan jag avslutar detta otroooligt långa inlägg så ska jag berätta om en grej..
Jag lutade mig mot en av sofforna i ett av rummen, och sen så ser jag en vacker dam, eller kan man kalla en kvinna i 20-25 år ålder för dam? Men hur som helst så stannar hon och konstaterade att jag såg bekant ut, och så frågade hon av mig: Skriver inte du en blogg? Och jag skrattade och sa ja. Vi talade en stund och hon sa att om jag vill kan jag berätta här att jag träffade henne så självklart skriver jag då att jag träffade Miranda där på festen!

Tyvärr fick ni inte se några fler bilder, men nu har jag suttit här hur länge som helst och skrivit och jag tror att det får räcka.. Men jag konstaterade att jag kommer få börja med en ny sak: DAGENS MÅKA! Jag har gjort bort mig så ofta på senaste tiden att jag skulle kunna ha dagens måka istället för dagens outfit.. Why not?

P.S Ha överseende om jag berättar något fel.. Det finns lite luckor i berättelsen som tydligen har försvunnit spårlöst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar