söndag 5 oktober 2014

Kött älskarens Mecka

Hallåå! Egentligen ska jag vilja skriva om gulismoj som vi har kommit hem från idag, men jag orkar inte ta bilderna från mobilen för det e ganska jobbigt att föra över bilder / blogga från en telefon så jag tänkte presentera helgens kolhydrat bomb samt kött älskarens mecka!

Jag brukar inte fota min mat, men denna rätt är så himmels! Den är så köttig och den skrämmer iväg vegetarianer om de kommer på 20 meters avstånd.. Det jag har åstadkommit är en special köttförslimpa som innehåller allt från bacon,ost och ägg, jävligt gott!
Ska inte närmare lovorda min skapelse ni kan få se hur jag gick tillväga!

Först smörjde jag en form så den inte skulle fasna


Sen hade jag hällt skorpmjöl i mjölk för att "svälla" sen blandar man dit kryddor och lite kött.



Sen så fuskade jag, orkade inte göra det på en plåt så man kan rulla den som en äkta rulltårta, för det är jobbigt att diska en plåt i jämförelse till en ugnsform. Så jag byggde den i flera lager. Först köttfärslimpa på bottnen. Lämnade köttfärs blandning så det fanns kvar till ett extra lager.


Sen satte man bacon över köttfärsen, jag fick ta bacon strimlor för vanligt bacon var slut.. Tragiskt!


Sen över baconet river man ost och sen ännu till kläcker man några ägg! Haha, ja jäklar mitt barn håller på att skapas!


Sen är det bara att sätta köttfärs överst, visst blir det en vacker skapelse?


För att det inte ska bli för lite fett så sätter man lite smör över, och för smakens skull, självklart!


Jag skickade en bild till en vegetarisk kompis och ända responsen jag fick var: Herre gud nog måste ni väl äta nånting annat som frukt och grönsaker?? Jag svarade joodå, rotfrukter - päärona!


Så här ser ni två bilder av vårt mästerverk!


Väldigt gott! Men den rekommenderas att ätas då den är nygjord! Smakerna är mycket bättre och man känner efter en portion hur matkoman sakta men säkert tar över en!

- Jävligt gott

2 kommentarer:

  1. .... Och man känner säkert efter en portion hur blodådrorna stockas igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är en bonus! Tänk att man får nåhonting extra på köpet? ;)

      Radera