onsdag 15 oktober 2014

Jaa, en såndär dag..

Tick tack tick tack..

Vaknade idag sådär små sömnig och undrade varför inte klock helvetet hade ringt.. Det visade sig att jag hade sovit igenom tre stycken alarm och att klockan var 09:56.. Jag kan meddela att första lektionen börjar 10:15.. Nu tror ni säkert jag sprang runt och försökte få mig i ordning snabbt.. Men så var inte fallet.
Jag började med att sätta mig upp i sängen, stirrade på min klocka och konstaterade att det är en sån där dag igen. Tog tag i min telefon och skrev i klassens whatsapp grupp att jag har lyckats försova mig. Fick ganska snart till svar att en annan hade försovit sig också men var nästan på plats. Jag steg upp och konstaterade att jag behöver inte duscha idag, lite svett dör man inte av.
Fick på mig kläderna tittade på mig själv i spegeln när jag borstar tänderna att man borde gifta sig. Då är det alltid någon som sparkar upp en om morgonen, för de vill tamefan att man ska bli till något.
Sen så satte jag alla saker i min väska och gick iväg. Satta samtidigt hörlurarna på och spelade lite avkopplande musik så jag skulle bli i balans.


Sen går jag mot busshållplatsen, och 50 meter från hållplatsen så kommer bussen ochom jag inte kutar över vägen så kommer buss fan köra iväg, så då kutade jag över vägen och jag han över men jag blev nästan överkörd över en annan buss, men jag kom över i alla fall.
Sen kom jag till föreläsningen 10:20.. Helt otroligt så hade jag inte missat något fastän jag försov mig en timme. Sen då jag var på lektionen märkte jag att en av killarna på klassen var borta så jag skickade till honom att du ska stiga upp! Fick en bild som svar då lektionen nästan var slut, på bilden var en väldigt trött mänska som tydligen också hade försovit sig.


Men neej, inte slutar mitt äventyr där. Efter skolan gick jag till biblioteket... Och nu talar jag om ett bibliotek som ser ut att vara ca 7 våningar högt och lika brett som 10 stycken fotbollsplaner bredvid varandra.. Inte riktigt, men nästan. Kändes så i alla fall då jag sökte efter en bok bland hyllorna. Fastän jag hade en karta som visade i vilka hyllor jag skulle söka i så fick jag gå tomhänt hem. Inte riktigt tomhänt hittade en annan kursbok som jag ska läsa.
Sen fick jag äntligen gå hem, hem sköna hem, men neej! Mitt undermedvetna hade tydligen tyckt att vi ska ta en annan buss som jag TROR går till min adress.. Men nej det gjorde den inte. Om jag inte skulle ha tittat upp skulle jag ha hamnat kanske 5-10 kilometer fel. Men som tur tittade jag upp från mobilen ut genom fönstret och konstaterade att jag var påväg mot en ofrivillig roadtrip med bussen. Så jag steg av och fick på köpet en liten promenad på 800 meter.
Och nu är jag hemma, har vägrat gå utanför min dörr fastän jag har blivit lockad att delta i olika saker men nej!
Har istället gjort mat, tvättat kläder och läst till tent. Ibland vet man när man inte ska utmana ödet. Visste redan då jag vaknade att jag borde ha stannat hemma, men neej, jag skulle absolut till skolan. 

Nu ska jag förklara min tolkning av vår planet genom följande bild:


Förlåt och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar