söndag 12 oktober 2014

Djävulen och hans påhitt..

Kära vänner..

Kära vänner, vi har samlats här idag för att bevittna något tragiskt..
Ni vet känslan som uppstår då ni står vid ruinens kant? Det finns som sagt ingen återvändo?
Jag står där nu, jag står på ruinens kant, blickar ner mot djupet och ser satan själv i ögonen.. 
Jag känner bara hur han försöker få mig att hoppa ned, han har lockat mig flera gånger förut, men aldrig lyckats!
Men nu, nu tror jag faktiskt det är kört.


- Jag ska skaffa gymkort.

Det känns som att jag förbereder mig själv för strid, en strid där jag ska rädda en vacker prinsessa från djävulen själv! Och här är prinsessan symbol för att då jag är 40 + kommer jag fortfarande kunna se min kuk då jag står och pissar, och den inte gömmer sig under några valkar... Ganska fin symbolik.

Jag har alltid jämfört gym med fängelsehålor, sagt att det är satans påhitt att motionera, och jag tycker inte om att gå på gym, eller att motionera över huvud taget! Nu ska ni inte tro att jag var tjockisen i skolan som hatade att vara med. Jag älskade faktiskt gymnastik lektionerna, men nu är det gym och fri idrott vi talar om.. Det finns inget värre att först ta sig till och från gym, går hur bra som helst att vara där men att komma därifrån och ännu värre att komma dit är värre.
Och sen då man tränar ska man äta rätt och se bra ut. 

- Jag orkar inte.

Men nu har jag ätit upp allt i kylskåpet, läst på tent, sprungit på massvis med evenemang och nu sitter jag här och har fortfarande dö tid varje dag. Och jag orkar inte plugga hela tiden, jag orkjar inte supa hela tiden (jag kan, men jag måste tänka på min lever!) och jag tror det sko göra mig gått att se den andra sidan. Den mörka sidan.

Nej men jag tränade förut en vinter, jag gjorde goda framsteg, men min träningslust tog slut för det är jävligt tungt att köra 60km varje gång man vill på gym.. Men så nu har jag rannsakat mitt sinne, sökt efter kryphål, men inget resultat.. Så nu ger jag upp, jag kastar mig in i djävulens käftar och ska börja gå på gym.. Men den fan som kommer och försöker ta min mat ifrån mig ska passa sig! Jag äter som en gris, och så kommer det förbli, livet är för kort för att ge bort mat. Jag vill äta allt! Men om jag ändå ska vara en gris kan jag lika bra vara en vältränad gris!

4 kommentarer:

  1. Vi har gym i huset som man får använda så då löser du iaf det jobbiga problemet att ta dig till och från gymmet (okej det är kanske 30m men du behöver inte gå ut genom ytterdörren)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad? Har vi ett gym här i vårt hus?? Alltså det visste jag inte! Kostar det?

      Radera
  2. jo vi har, mellan A och B trappan. Nyckeln kostar 20€ (pant). Det är jättelitet men finns skivstänger å vikter å hantlar, kettlebells, mattor, crosstrainer, romaskin å lite sånt. Hör av dig till bostadsansvarig tror ja de va, det står på anslagstavlan till vem man ska vända sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det bänk press å? :DD

      Radera