lördag 18 oktober 2014

Dialekt inlägg!

Alltså måst no medje att jag har naliti dryft hejm jag nu..
Så tå tyckt ja att jag kuna skriv ett inlägg på dialekt såja sko få känn me naliti mejr som hejm!


Å tå tyckt jag att domhe Tomppis memes är så jäävla bra att jag komber böri smätt upp några ov döm naliti nu som då så jag i alla fall i teorin har nating me pampas att göra!
Egentligen har jag int en jäävla aning va ja ska skriv om helder, tänkt bara att ja sko skriv nating för jag är hejlt uta att göra nu, ork int tame fan läsa nating ida fö he eju äntå lödan, och jag fick tilome me för me att jag sko va nykter ida! Men no måst man va he imillan åt å!
Nä men he jag börja funder på är tå nan ov domhe nylänsk läsare läser va ja skrivar nu så tå tror di att ja har fejl i hövo fö ti har int en jäävla aning om va ja skrivar.. Int för att jag helder vejt rittit va jag skriver helder.. Ja låter fingren smek dehär tangent borde å si va he var till!
Vart vell såde smååt inspirera ov Pessi fö ho hadd gjort he på sin blogg fö guud vejt hu läng san! (http://pezsi.com/)
Påtal om Pessi så äro gårr granna flicko! Ho hjälpt me faktiskt att koma igång me dehär skrivasi tå ja börja blogg. Ho sa naliti va ja sko tänk åpå osan att man måst ha bildre, man kan int bara tala skit!
Osan så har jag no naliti dryyft efter VÄRLDENS BÄSTA PUB CREW! Alltså he är så jäävla skööni shack!
Måst bara bjud på ett litet film klipp från i somras! Nää vi är givmild ida! NI FÅR TVÅ!



Ååå nu har ni fått si tå ja dricker kaanski jag sko böri rund ov ijeenand o återgå till att ita nating goo! Ända fejli ja har int nating goo jäär... Men men, jag tror ja komber lägg upp en Pampas meme liti nu som då för att känn me naliiti mejr hejm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar