söndag 26 oktober 2014

Dejt

Här om dagen skrev jag olika raggnings repliker och ni sa att det aldrig skulle fungera.. Men tame fan, jag måste helt klart överbevisa er och säga att jag fixade en dejt!
Man kan säga att jag slog på stort och visade min kok konst och jag fick endast positivt respons och det är trevligt. ;)

Jag kan säga att köttet var himmelskt, kvällen var till och med bättre än maten.. För att göra er lite nyfikna kan jag säga att min dejt inte är från Helsingfors och hennes modersmål var Finska.

Är ni nyfikna?


 Jag tror att jag ska hålla er lite nyfikna, men jag kan berätta att jag hade ansträngt mig ganska ordentligt, hade sprungit runt i många olika butiker för att skaffa allt vad jag behöver. Sen höll jag på i köket i x antal timmar.
Sen bjöd jag på mat och hade mys belysning, hon hade med sig en flaska vin.
Man kan säga att det var väldigt gemytligt och väldigt trevligt. Jag trodde språket skulle bli ett problem men det var bara charmerande!



Men vem var hon?  Kanske jag berättar det en annan gång. ;)

4 kommentarer:

  1. "..., HAN hade med sig en flaska vin.". Ere na du int har berätta nu? :O :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahha, neej!!!!!! Stavfel! Tänkte högst antagligen på hän.. Men det var nog en kvinna!

      Radera
  2. Ni pratar engelska om jag länder dä rätt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nå neej! Vi tala int na engelsk! He va no bara finsk o svensk ;)

      Radera