tisdag 21 oktober 2014

Dagens måka

Jag berättade tidigare att nu har det skitit sig så ofta att jag borde börja med dagens moka, och nu har det gått åt skogen igen så jag tänkte vafaan, kanske dags att jag ska börja med dagens måka, och nu hoppas jag att det slutar skita sig nu då jag har valt att tala om att det skiter sig nästan på en daglig basis.. Det brukar ofta vara så att då man talar om en sak o att det berör en ofta så slutar det helt plötsligt.
Men nu ska jag sluta leka smart, ni förstår ändå vad jag menar, jag hoppas det i alla fulla fall (jag tycker om ordet full, hehe).. Men i alla fall så idag sket det sig, ca 2-3 timmar försvann bara sådär, jag skulle vilja säga att tiden försvann in i kattröven men tyvärr kan man inte skriva sånt på en blogg, så jag får skriva att tiden flög in i ett anus i hen.
Okej, jag ska sluta försöka vara rolig, går inte så bra men man måste försöka.

Saken e den att idag så gick jag till biblioteket för att få tag på sista boken inför mina tenter som kommer nu på slutet av veckan.. Och visst är det helt normalt att gå till ett bibliotek om man studerar. Men nu ska jag berätta åt er att Helsingfors Bibliotek är 7 jävla våningar och fastän med karta så tog det mig en halvtimme att konstatera att jag var på fel avdelning.. I vanliga fall sätts böcker i bokstavs ordning och man ska söka på författarens efternamn.. MEN av någon konstig a
nledning hade de arkiverat boken efter TITEL! Så jag hade sökt på fel ställe hur länge som helst, och då jag äntligen kommer fram till rätt ställe ser jag en bok där det står Nätverksfamiljen och jag tar den utan att tänka mer på det. Jag lånade boken och hoppade på första bästa bussen hem. Då jag kommer hem konstaterade jag att jag hade fått fel upplaga av boken.. Boken var tydligen 10 JÄVLA ÅR FÖR GAMMAL.. Så då fick jag hoppa på bussen och åka in till stan igen och byta bok.. Och dit gick hela eftermiddagen.. jag räknade att jag har idag suttit ca 1h 20min på enbart buss bara för att jag har tvingats pendla fram och tillbaka.. + 1h på biblioteket.

Noja, det var inte världens undergång men jäävligt irriterande.. Satt sedan ett par timmar på skolans bibliotek och gjorde instuderings frågor, gick helt bra. Nu är jag helt slut, men jag överlever.

2 kommentarer: