tisdag 21 oktober 2014

Bebis sjuk

Alltså nu går jag runt och är smått bebis sjuk nu en längre tid.. Funderar hårt på att jag ska sticka hål på alla kondomer i min kondomskål så jag i framtiden har glömt bort att jag har gjort det och vips har jag en bebis arme. Jag har alltid velat ha små demoner som springer runt och hittar på djävulskap! Jag skulle ha så mycket att lära dem, och jag skulle vara smått lycklig att få ha en familj och sådant där. Men vad kan man göra med bebisar? Om man har flera bebisar kan man bygga torn, ha baby race..
HERREGUD MAN KAN BYGGA SLOTT AV KUDDAR IGEN!
Okej, jag ska lugna ner mig.. Jag har inte pickat hål på mina kondomer... Ännu.
Men jag tror att en av orsakerna jag skulle trivas med att ha små mini kopior av mig är att jag skulle känna mig ung på nytt, eller så åldras jag i förtid..
Man vad skulle ni säga om att ha 3-4 extra Andreas i ert liv, tänk er fyra stycken kopior av mig, det skulle vara underbart!
Men då är det ni pessimister som tycker att du inte har tid, pga skola och så vidare, dessutom har jag inget arbete med det är en bi sak. Jag skötte min syster så länge och så mycket så jag har de tre första åren in skötta eller vad man säger, har i alla fall tre år till godo, får hoppas att mina föräldrar håller med! ;)
Men vill ni ha barn? Hur många? När? Vad ska man tänka på?

I alla fall vill jag ha en kvinna som orkar med mig (good luck with that) och man ska ha bott tillsammans en tid, man ska veta att man orkar med varandra. Alla vet att kärleken dör ut någon gång och då den tar slut ska man inte hata varandra!
Sen ska man ha studierna i skick, kanske inte det lättaste att studera + ett tjog (20st) med barn och sen dessutom kanske ett deltids jobb. Så om man har studierna klara så är det hemåt.
Sen tror jag att det är uppskattat om man har flyttat hemifrån, jag tror inte de uppskattar att man drar dit extra barn då de har börjat se ljuset i tunneln då de äntligen har börjat få alla barn ut ur huset.
Så på min check lista har jag sådär kortfattat:

- En kvinna som orkar med mig
- Studierna klara
- Ett jobb som man kan försörja sig på
- Någonstans att bo

Och till sist, att man verkligen vill ha barn, jag tror att det är det viktigaste att man vill ha barn, jag tycker i alla fall att det är viktigt att man tycker om sina barn, man har ju själv tillverkat dem, det är aldrig fel på produkten, man ska skylla på tillverkaren som inte vet vad han håller på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar