söndag 26 oktober 2014

BACK TO PAMPAS!

Alltså jag har lite "dryft" tillbaka till pampas, men nu har jag beställt tågbiljetter hem till kära Österbotten och jag kommer att komma hem två helgar efter varandra! Har varit så lite hemma sen jag började skolan..

Lite synd att det är sån brist på pampeser i Helsingfors, men jag har faktiskt ansträngt mig och anmält mig till olika evenemang som Vasa Nation anordnar så jag kommer där träffa på lite pampeser i alla fall! Nej men Helsingfors är bra men här finns inte spontaniteten som finns där hemma.. För vem har badat tunna med en x3m reporter? Vem har flyttat en Flyt bastu med traktor? Var gör man eget öl?

Pampas, pampas och åter igen pampas! 



Och sen har jag till och med sagt att jag ska till puben på lördag och jobba så då får jag in lite pengar samt får jag träffa barpersonalen och alla stamkunder igen, börjar vara en stund sen nu!
Och sen där hemma kommer folk att första vad jag säger, men det har blivit bättre här i Helsingfors, de som jag umgås med har börjat hänga med då jag talar..



Och sen är humorn i pampas lite mer vulgär och roligare!   ;)

4 kommentarer: