måndag 6 oktober 2014

Andreas studerar

Hallåå!

Alltså nu ska ni få höra om något otroligt! JAG HAR STUDERAT!
Haha, egentligen gör jag det dagligen men det är inte så ofta jag lyfter fram att jag faktiskt studerar lite emellanåt. Men idag har vi jobbat på ett grupp arbete, det var ganska intressant för att 3/5 av oss i gruppen talade som modersmål finska, men de förstod svenska hur bra som helst men hade svårt att tala svenska då man inte pratar svenska i vardagen. Men det var ganska roligt och jag försökte självklart hänga med i diskussionerna och försökte även tala och förbättra min finska. Vi ska inte ens tala om hur det låter när jag talar finska för det låter för jävligt! Men som tur när vi inte alltid förstod varandra så hjälpte Emma till med orden för hon var ändå tvåspråkig.

Men det var faktiskt riktigt roligt att hamna i en grupp där det var folk från finska sidan som deltog, roligt med nytt folk!


Vi grupparbetet handlade om social arbetare, möter klient, och vad som är viktigt att tänka på.
Vi fick inte riktigt klart allt men det är morgondagens problem.

Nu ska jag njuta av min ensamhet och lyssna på god musik, om någon vänlig själ vill dela med sig får de gärna göra det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar