torsdag 25 september 2014

Torsdags funderingar

Hallååja!

Har nu varit jävligt smidig idag! Har lyssnat på två gästföreläsare den ena var riktigt intressant och vi fick diskutera med honom så det var intressant. Han var från Finlandsbank och föreläste lite om ekonomiska strukturer och relationen mellan Finland och EU. Han sa också att han hade några exemplar av vår tentamens litteratur så om någon var intresserad så fick man skicka mail till honom att man är intresserad. Och jag sände faktiskt mail till honom och jag fick boken! Och man fick hämta boken från Finlandsbanks huvudkontor här i Helsingfors. Man skulle gå fram till vaktmästaren och säga att man hade en bok i sitt namn där. Jag gick dit med Emil från klassen och han sa att vi skulle hämta upp två böcker i vårt namn och vi fick dem. Jag trodde att vi skulle få boken direkt i handen men varje bok var inne i skilda kuvär, och sen ännu hälsningar och lyckoönskningar på en liten lapp där ännu till! Helt roligt!


Sen så kom Emil till mitt och kollade lägenheten, vi drack kaffe och lite annat smått och gått och tänkte på livets stora problem, och vad fan man ska börja med senare i livet. Och det roliga var att vi har ungefär likadana mål här i livet och det var väldigt intressant att bolla idéer med varandra.
Man kan säga att det var riktigt lyckat!
Nu ska jag börja packa lite saker, ska nämligen hem till pampas och jag har lite saker att ta med mig hem. Och om ni tror att det blir 4 dar på soffan kan ni drömma om.. Har hur mycket som helst att göra. Ska börja med att läsa ut en bok och sen utöver det har jag fullt program. Då jag kommer hem så sällan så är det jävligt mycket man ska hinna med.
Utöver det så om ni missade mig i radion i morse kan ni lyssna här:
http://ohjelmaopas.yle.fi/1-2370894

Det börjar ca 10-15 minuter över 8. Ni hittar nog om ni anstränger er lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar