tisdag 16 september 2014

Oj herregud

En sak som jag stör mig på är julpynt..
Jag såg idag att HBL skrev om att julpyntet är framme rekordtidigt. Och då tänkte jag: Vafaaan.. Hur fan kan man plocka fram julpynt i september? Man fortfarande gå med kortärmat utomhus, och flera månader till jul.. Och vi firade nyss villa avslutning.. Och jag får i nerverna att man plockar fram all jul dekorationer så tidigt, jag blir less på hela julkonceptet pga att man plockar fram det så tidigt. Man får liksom en överdos.. *Andas häftigt* jag borde ta något lugnande, borde inte bli upprörd i min ålder, det är dåligt för hjärtat.
 
Så min åsikt är att man gömmer undan alla jul dekorationer ännu ett par veckor, ingen är redo för någon julklapps handel ännu hursomhelst.. 

Och må fan ta honom som börjar spela julmusik innan slutet av november.

9 kommentarer:

  1. Här åker julpyntet fram först mot slutet av november, för hos mig är det tradition att allt ska fram senast tills jag fyller år, för jag föddes sådär lagom på första advent.. ;) Men att sälja pynt i butiker redan nu är ju vansinne.. De kan väl vänta till oktober tycker man..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad trevligt att ha sin födelsedag lagom till första advent! Jag är själv ett "sommar barn" och det tycker jag själv är underbart! Då har man nånting att se fram mot varje halv år!

      Ska vi göra en deal att vi går runt och river bort allt julpynt i butikerna? Jag tror att vi skulle må bra av det! ;)

      Radera
  2. Jul, jul, strålande jul, glans över vita skogar,
    himmelens kronor med gnistrande ljus.
    glimmande bågar i alla Guds hus,
    psalm, som är sjungen från tid till tid,
    eviga längtan till ljus och frid!
    Jul, jul, strålande jul: glans över vita skogar!

    Kom, kom, signade jul! Sänk dina vita vingar
    över stridernas blod och larm,
    över all suckan ur människobarm,
    över de släkten som gå till ro,
    över de ungas dagande bo!
    Kom, kom, signade jul, sänk dina vita vingar!

    Hope u enjoyed it ;);)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså du tycker inte riktigt om mig? Vad har jag gjort för ont mot dig? Haha, jag hoppas att du får enbart kol i julklapp! ;)

      Radera
    2. du är en naughty santa du ;)

      Radera
    3. haha, oj herreguud xD och vad baserar du det på? xD Jag kan knappt andas!

      Radera
    4. Kolet? :D snabba slutsatser här serru

      Radera
    5. och nej inte snabba slutSATSER på ett snuskigt sätt!

      Radera
    6. Haha, herregud! Måste bara säga att dessa kommentarer förgyller min dag!

      Radera