lördag 6 september 2014

Gulis sitz!

God eftermiddag.

Jag kan gott meddela att jag överlevde går kvällens bravader, förstår ännu inte hur jag lyckades komma undan en hemsk krapula. Men här sitter jag, lite sliten, men humöret är på topp. UTAN huvudvärk.

Tänkte inte predika så mycket idag inte, ska mest visa bilder och hoppas ni förstår någorlunda vad jag talar om. Men hur som helst varnade dom att man inte ska förfesta innan man går på sitz.. Jag försökte övertala mina goda vänner att jojo, nog kan man alltid ta en eller två före så man kan bjuda på sig själv! Men ingen nappade, men då frågade jag några andra bekanta om de vill ta en öl och fundera hur studierna har gått hittills, bästa med att ta en öl före var att de var pampeser! Så de förstod vad jag sa!


Jag hade till och med skaffat en röd ros att ha i kavajen, för det såg ut som jag sko på begravning annars.. Men rosen gjorde susen! Tyvärr orkade den inte med hela kvällen.

Men nu till själva sitzen. 
Det var färdig bordsplacering, så efter att man hade tagit välkomstdryck så sökte man efter sin plats, och vi blev serverad en tre rätters middag som var riktigt bra! Orkar inte gå in på vad vi åt men jag kan säga att det var riktigt bra! Och det roligaste med hela sitzen var ett ord.. Och det var: TEMPO!
Många tittade snett på mig och suckade: Inte nu igen..

mitt bord

En kör sjöng för oss

Mina trevliga bordskamrater

Feelisen är på topp!

Reidar och töserna!

Sudd sudd


Efter sitzen så blev det efterfest på samma ställe, och det var riktigt bra! Jag kan säga att jag hade jävligt kul, och jag terroriserade mina klassvänner med mina dåliga sångröst när vi sjöng snapsvisor dansade, gjorde bort mig, talade dialekt blandat med lite finare svenska så det låt förjävligt!

Men vad kan jag säga mer? Kan inte alls klaga, jag rekommenderar till de som inte har sitzat att ni ska gå på sitz! Sjukt roligt i alla fall! Tack och förlåt kära klasskamrater, vi gör om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar