måndag 22 september 2014

Andreas ska på blind date

Nu närmar sig domedagen med stormsteg, imorgon ska jag på dejt, ända jag vet är att hon är 27 år gammal och heter Linda. Vi ska träffas nånstans här i Helsingfors.
Alltså nu har jag fått för mycket ansvar, ska tydligen få bestämma allt själv och jag har inte en jävla aning vad jag ska hitta på? Så har ni tips? Är inte speciellt bekant med denna stad..


Eller är det enklare att fråga vad ska man inte göra? För risken är större att jag gör något ur den kategorin!


2 kommentarer:

  1. Mascot på fjärde linjen är helt kiva bar där man får både kaffe och öl och som aktiviteter finns där både biljardbord och massa sällskapsspel. Café Regatta i Tölö rekommenderas för en lite annorlunda cafévisit (är en liten stuga, där man kanske främst hänger ute där man t.ex. kan grilla korv, och så får man 5cnt tillbaka för varje påtår man tar), En åktur i utkikstornet på Borgbacken är ju gratis för fin utsikt över Helsingfors, alternativt en kaffe i Torni (som dock är destu dyrare). Om ni är konstintresserade så finns det ju massor av museum och gallerier att gå och kolla på, då har man något man kan diskutera också. Eller kanske ett besök till Naturhistoriska eller Högholmen om ni gillar djur, är inte så jättedyra inträden dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart sadu att Mascot fanns? Det låter väldigt intressant! Och jag måste bara påpeka att det uppskattas att du skrev vad som är dyrt och vad som är billigt! Då vet man hur man kan kombinera saker utan att uppfattas som snobbig/billig! Detta tackar vi för!

      Radera