torsdag 14 augusti 2014

Va fan är en häest?

Alltså igår tyckt en vänlig själ att jag sko fundera över hästar..
Alltså jag och hästar är inte vänner, de luktar, jag luktar, men vi luktar båda skit så vi tål inte varandra..
Men när jag har sett en häst så är det endera ett fordon som saknar styrspakar och ratt, eller så är det en mumsig medvurst som springer runt. Tror att många häst älskare kan skuta mig bara för den sista kommentaren, men jag kan trösta er med att jag ser alla djur som mat..  Jag äter lite vad som helst, så kanske därför det kommer så mycket skit då jag talar? Hmm..

Men i alla fall, jag har ridit! Två gånger vad jag mins! Första gången i förskolan, andra gången i basecamp..
ALltså, jag klarade till och med av att manövrera hästen att gå runt i en cirkel, känner mig ganska stolt i alla fall!
Men en annan hade mera problem, hans häst gick inte att kontrollera.. Hästen lunkade fram till ett hörn och stirrade på hörn stolpen och rörde sig inte ur fläcken.. Han ropade och frågade: Hur fan ska man backa???
Haha och där satt han på sin häst en bra stund, medans jag gick runt i en cirkel..

Men faktiskt kan jag inte uttala mig så mycket om hästar, det är saker som ska ha mat, de kostar pengar och är jobbiga att ha något att göras med.. Precis som jag! Så om jag inte misstar mig så kanske jag var en häst i mitt tidigare liv?

Men men, jag tror att det är slutfunderat om hästar.. Så om någon har förslag på "tema" så är jag öppen för förslag.


P.S Har ni sett gudfadern? Där slänger de ett hästhuvud i en persons säng som en varning, tänk om man sko sätta ett annat djurs huvud eller andra delar? Som t.ex. grodlår? En hink med larver? Eller varför inte avklippta naglar?
Så många möjligheter om man skulle tillhöra maffian..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar