tisdag 12 augusti 2014

Psykologen Andreas.. Eller KuRRatorn..


Jag har stött på hel del olika personer i mitt liv, ja faktiskt, ibland orkar jag mig ut och söka efter nya personer och jag lär mig ganska snabbt hur de fungerar. Medans vissa slutar aldrig förbrylla en..
Men alla har de haft någonting gemensamt, de låter saker från sitt förflutna styra en.. Endera har deras förflutna gjort dem svaga, och har svårt att komma igen. Men då andra sidan kan de ha blivit så mycket starkare så det är inte klokt.
Man kan aldrig springa ifrån sitt förflutna, fastän man springer undan och gömmer sig så kommer det alltid ikapp en, på ett eller annat sätt.. 
Så mitt råd är om något har skett i ert förflutna, ta tag i det, lär från det och sen gå vidare. Se vad som gick så fruktansvärt fel, eller fruktansvärt rätt! Men hur som haver lär från det!


Tänkte nu då det är skolstart ska ni ställa läraren lite till svars hur de kan förvänta sig att ni ska lära er alla ämnen om de själv inte klarar av det..









Om ni vill kan jag leka psykolog, om ni vill att jag ska reflektera över någonting så gör jag det.
Kanske min amatörmässiga förklaringar kan hjälpa er på något sätt!

Såå vill jag påminna er om att ni kan hitta mig i storstan om två veckor.. Det är faktiskt lite spännande!

2 kommentarer:

  1. Varför ställa läraren till svars? Den stackaren gör nog bara precis som alla andra - jobbar och försöker överleva. Eller som alla andra som inte får pengar med modersmålsmjölken då. Bli politiker i stället om man har åsikter. Säger jag.

    Reflektera över detta: HÄSTAR.

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min åsikt är att varje lärare vill att eleverna ska tycka mest om deras ämne, och de var besvikna om de inte presterar bra i just deras ämne. Men det är säkert individuellt.
      Och självklart har jag inget mot lärare, hade faktiskt funderat på att bli lärare, men struntade idet pga svårt att få jobb..

      Hästar ska det bli!

      Radera