söndag 31 augusti 2014

Överlevnadshandbok dag 6-7

Alltså igår var det sällskapsspel för hela slanten! Och det var riktigt trevligt, kan lugnt säga att det är riktigt bra att ta det lite lugnare emellanåt.
Men idag tänkte jag tala om hur man får bort krabbis!

Så nu har jag märkt att det kan komma en liten krabbis om det var lite kalas dagen före, så varför inte tala om krabbis!
Man kan aldrig tala för mycket om krabbis så jag tar kanske 2-3 tips idag och så slutar jag när tipsen är slut!

Tips 1:
Få frisk luft!
Idag var jag med en från klassen och hon visade hur Brunnsparken ser ut, och det var riktigt skönt att få frisk luft och komma igång. Måste säga att det var ett vackert ställe, kanske jag orkar dit ännu en gång innan studierna är över!



Det var minsann trevligt, och vi talade en massa, men nu känner man sig lite slö! Farligt med frisk luft då man känner sig lite tagen efteråt. Men vi gick närmare 5-6km så jag känner mig ganska duktig!

Tips nummer två är att sova! 

Men om du vaknar men vill bara somna om ska du dricka vatten, slänga in nått salt, och sen gå och lägga dig igen, då är det lättare att sova. I alla fall för mig, bra med lite vätska och sömn.

Och det får räcka för idag, ska nämligen börja göra mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar