tisdag 26 augusti 2014

Överlevnadshandbok, dag 2

Hallåå!

Jaa-aa, jag lever ännu, har haft ganska fullt upp, först program i skolan, sen efteråt gulis picknick! Fan så kul, kommer bilder imorgon..
Men dagens problem.. UNISEX WC.. Alltså, en enkel fråga.. Varför?
Alla dessa pilar är förvirrande.. Men jag förstår inte vitsen med dom, saken med wc är ju att man ska visa sina privata delar åt det motsatta könet (och det egna). Och jag vet att det finns personer som känner sig som en kvinna men är en man, men jag tycker om man har en korv, ska man gå in på ett korv wc.. Varför göra sån stor grej av det?

Herr wc


Dam wc

Unisex wc
Jag har små misstankar om att unisex wc finns till för att både en kvinna och en man kan gå in samtidigt och ha lite mys pys. ;)
Inget konstigt med det, det är ju för fan unisex! Jag har fått den känslan att skolan är lite unisex, alla kan tala med alla. Man gör inte en så stor grej av saker och ting, och det gillar jag!

Men om jag går på ett unisex wc.. Har jag tappat min korv? Eller vet jag inte vad jag är? Alla dessa ny modigheter..

Men vad tycker ni om Unisex? Jag tycker neeeeeeeeej...

8 kommentarer:

  1. Vet du vad? Det är folk som vill köna världen som gör saker och ting krångliga. Liksom, varför krångla till det och göra skillnad på folk och folk? :) Måste du veta att du är "man"? Vad betyder det för dig att du är det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av helt praktiska skäl!
      Kvinnor gör så mycket mer på wc än män, t.ex. byte av tamponger, kolla så håret e rätt osv. Medans män ofta bara uträttar sina behov.
      Och jag ser inget problem att ha ett manligt och ett kvinnligt, och det är skillnad mellan könen fastän man vill tro det eller inte. :)

      Radera
    2. Vilka är skillnaderna då? Förutom korv&snippa ;) Personligen kollar jag aldrig så att håret är rätt. Är jag en man då? :)

      Radera
    3. Nå nej, men jag har egna erfarenheter från pubben, kvinnor spenderar i genomsnitt längre tid på wc / personer känner sig obekväma att gå på wc om motsatta könet är på samma ställe.
      T.ex. Jag kan int piss i lugn o ro om en tjej är i närheten.. Prestations ångest?

      Radera
  2. Men det är ju inlärt och inte från början? Hur som helst, soc&koms vessor är ju för en person så där pissar man ju inte i närheten av nån annan. + att alternativen, de enkönade vessorna, ju finns där :)

    om man som man har hård mage och skiter länge då förresten, ska man gå på tjejtoalett för att få vara längre..? Nä nu tappar jag nog tråden lite men du kanske fattar hur jag menar? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, herregud ;p vet int va ja ska säga ;p

      Radera
    2. Vänt bara!! Snart bär du klänning och rakar ballarna :) Såssåkåm does that to people.

      Radera