söndag 24 augusti 2014

Överlevnads handbok, inledning

Hallåå!

Nu är det bara så att jag ska skriva en överlevnads handbok! Jag kommer nu under ett par dagar/veckor ska jag berätta hur jag överlever, hur fan man använder olika saker här i storstan.. Men faktiskt är jag ganska bra på gång redan, för Julia har nämligen hjälpt mig ett par timmar nu på eftermiddagen och visat hur allting fungerar!
Hon visade hur man åker spårvagn, metro och buss, inga svåra saker men det är skönt att ha någon som visar hur allt fungerar och vart allting är.
Det värsta med allting är att det finns för många bussar och spårvagnar.. Mycket enklare att ha tre bussar att välja på än då det är ett tiotal olika bussar på ett ställe att välja på.. Men som tur finns det en app som heter reitti opas, eller något liknande. Och den appen berättar vilken buss du ska ta.
Kommer troligen visa den sen!
Men men, Julia tog mig på utflykt intill stan, vi prövade alla transportmedel så jag kan göra det själv nästa gång. Hon visade bland annat var min skola var och sen var vi till Kampen. Påtal om kampen så finns det lustiga bollar som skrattar lite åt mig då jag är här i H:fors..


Jaja, becca menar bara väl.. I och för sig kallade jag henne lantis först så jag får bara sitta och vara tyst, och se glad ut! Man är mycket sötare då man är glad så därför är jag alltid glad! Heh..

Men i alla fall mitt första tips till de som flyttar till en trång lägenhet! Ni ska åka över till clas olssons och skaffa sånahär lådor på hjul:


Jävligt bra och stora lådor! Jag har inte så mycket kläder, men man blir förvånad över hur mhcket som får plats! Och alla tre lådorna ryms under sängen! Jäävligt bra och smidigt, dessutom har lådorna hjul så de är enkla att få bort från sängen!
Men men de var lite dyra, runt 20€ styck får man slänga på lådorna, men helt klart värt det!
Bra sätt att gömma bort kläder/skräp.
Så nu väntar jag bara på att rumskompisen ska komma hit och sen ska jag hämta min dator från en kompis som tog upp den åt mig.

Och jaaa-aa jag vet, det var lite bilder men det har varit liite stressigt idag.
Men jag tackar och bockar och hopöas ni orkar fortsätta läsa!


P.S locket är tudelat, så man kan öppna halva locket åtgången om man så vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar