söndag 24 augusti 2014

On the road!

Morjens!

Nu sitter jag på tåget och tittar ut genom fönstret och begrundar om det var smart att gå ut på krogen igår kväll.. Men jag tror att det lönade sig! Fick en sjukt rolig kväll, träffade en blivande klasskompis och dessutom har jag ingen krabbis! Så jag kan inte klaga!


Vi började gårkvällen med att sitta i en lägenhet och bara tala skit, den ena berättade värre historier än de andra och så höll man på så i ett par timmar.. Men det roliga i det hela var att vi sökte efter ett par nycklar, och ägaren till dem bannades och svor lite extra då han inte fann dem.. Gissa vad jag hittade i min ficka när jag steg upp? Jupp, hans nycklar..
På den övre bilden ser ni en vacker vy från Purmo, om ni tittar noggrannare så ser ni en ung man som pissar!



Sen bestämde vi oss för att pröva nått nytt och åkte som omväxling till Nyyyyykaabi, eller som man säger på finska Uuusikarlepyyy.. Eller nått i den stilen.
Det som shockar mig mest är att jag träffade relativt mycke bekanta där! Faktiskt man kan ha lite roligt i "Nyykaabi".
Det var också där jag träffade min kommande studie kompis, och han verkade jävligt trevlig, tur att man får fler "pampas" bor med sig på klassen i alla fall.
Sen påvägen hem var det allsång, och fan vad det blev ett himla hallååå i bilen om låten var nyare än 10 år..

Men men, vaknade halv sju.. Lite tungt att stiga upp men alla orkar!




Som sagt har jag lite packning med mig, men det ska nog gå bra.. Ska försöka hålla mig vaken hela resan ner, för vem vet vad det finns för läskiga typer på tåg.. För vi alla har ju hört Radio Pleppo då de var på tåget.. Ja jäklar!
Jag var speciellt noggran att kolla då jag beställde biljetten att jag inte beställde en biljett där det stog: Konduktöörin sylissä..
Okej, det där förstod endast de som har hört pleppo..

Men om ni har vägarna förbi Helsingfors så ska ni höra av er! Jag utlovar en kaffekopp till de som tittar till mig, men tamefan vad ni måste charma för att få socker och mjölk till.. Och vi ska inte ens gå in på vad som krävs för att få lite dopp.. ;)

Jaja, nu har jag predikat färdigt, njut av tillvaron som ni har det.
Jag njuter i alla fall!


2 kommentarer:

  1. Så söt du ser ut :)
    Skulle gärna göra det som krävs för att få dopp ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du säger det! Du kan alltid hugga lite ved så jag inte behöver göra det!

      Radera