söndag 20 juli 2014

New apartment!

Som sagt var jag till Helsingfors med min vän Victor för att flytta alla saker till min nya lägenhet, och det gick riktigt bra, vi var lite trötta för vi hade bara sovit ca 5 timmar innan vi började köra ner.
Vi startade en sju tiden på morgonen och vi var framme runt klockan ett, så det var en lång kör resa! Inget mot Belgien resan men jag kan säga denna resa räckte bra till!

Bilder på lägenheten:

1
2. Dessa två bilder är samma rum (1-2)
3
4

5. (3-5 är samma rum)



kök

kök
 Denna bild är ända som jag släpper av hur jag kommer möblera i lägenheten, ni kommer få fler bilder när jag har möblerat klart!

Bardisken! ;)
Jag tror att många trodde att vi skulle supa oss väldigt redlösa när vi var i Helsingfors men det gjorde vi INTE!
Faktiskt, vi var väldigt presentabla. när vi hade flyttat klart duschade man bort den värsta skiten och sen knäppte vi varsin kall öl och pustade ut att nu var fan allt på plats.
Sen korkade vi min finaste flaska som är jävligt svår att få tag i, endast i Belgien eller beställa via nätet. Och det var denna flaska:


Och vi tog endast en liten tungvätare för den är svår att få tag i.. Det är en öl sort som har blivit destillerad, och smakar ovanligt god för att vara 32%.. Smakar lite som Whisky!

Sen gick vi in till centrum/kampen och det är fan 4 kilometer, men vi orkade inte börja leka med spårvagnar och så vidare.. Men vi lärde oss stan lite bättre genom att gå och se oss runt. Så gick vi runt på stan, var till en resturang som hette Zetor och de hade en traktor inne i restaurangen och det var lite häftigt!
Sen gick vi runt i kampen och tittade lite i olika butiker och satt på olika uteserveringar.
Sen runt klockan åtta gick vi hem till lägenhet för att ta en "power nap" för att orka med kvällen, hade till och med köpt hem pizza så vi skulle orka med kvällens bravader!
Men jag kan meddela att kvällen slutade vid vår "power nap".. Victor sov först en timme och sen sparkade jag upp honom och sa att vi skulle äta vår pizza men han var lite trög men vi kom till skott och vi åt, men sen led vi av matkoma och lämnade hem istället.. Man kan säga att det var slagna mänskor som låg där, lite sömn, gått runt i Helsingfors hela eftermiddagen och till och med tillryggalagt över 10km när vi bara gick runt.
Och så får vi inte glömma bilresan som var ett par timmar också..

Dagen efter steg vi upp och hoppade in i bilen och körde mot Vasa för att lämna tillbaka bilen som vi hade lånat.
På vägen pausade vi vid en rastplats, och vi såg att där har de något som liknar ett grillhus, och med alla buskar runt så märkte vi att det var väldigt tätt och man kunde inte riktigt se in dit så vi började tala om att  här måste folk ha "lite roligt" om ni förstår vad jag menar! ;))
Och jag gick dit för att se mig om och då såg jag ner på marken och sen ropade jag på Victor för att komma och se. Det visade sig att vi hade rätt, när jag tittade ner på marken så hittade jag ca 9 olika kondom papper och kondomer utslängda på marken, så jaa, platsen hade tydligen använts för att "lätta på trycket". ;)


Som sagt, platsen var väl skyddad! ;)
När vi kom till Vasa tog vi en kaffe hos faster, och sen fick vi jordgubbspaj! Jävligt gott!
Sen åkte vi hem och vilade ca 45 minuter för att sen åka till pubben för lite jobb, det gick riktigt bra och jag hade roligt! Många kom fram och talade med en och det förgyllde hela kvällen, för det är ni som gör att jag tycker om att jobba på pubben! För ni har alltid roliga funderingar och jag tycker om ert sällskap!
Och förstås har jag jävligt bra arbetskamrater!

Men nu är detta inlägg jävligt långt, grattis om du orkade läsa hela inlägget! Men det har varit en händelserik helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar