onsdag 2 juli 2014

Hoppsan.. Akut p-piller..

Hur fan kan man ställa till det såhär?...



I och för sig tror jag att ni trodde att jag hade gått och ställt till det.. Om man plussar ihop mitt köp av handbojor och sen att jag är ute på fuffens så kan man slå ihop ett och ett.. Men så var det faktiskt inte!

Det är svenskarna som har lyckats ställa till det! Igår, måndag hörde jag på radio att dagen efter pillren är så gott som slut i hela landet.. Och då stälde jag mig själv frågan:  Vad fan gjorde de i helgen om alla dagen efter piller är slut?
Det är alltid kul med lite kukkelimukk och dessutom är det sommar och misstag sker..

Men kom igen alla svenskar.. Använd kondom! För det är bedrövligt att dra slut på alla piller under en helg.. Om allt är slut så har man inte råd med några misstag..


Så använd kondom, så att alla oroliga män och kvinnor kan pusta ut, att det finns i nödfall hjälp på apoteket.. 

Haha, ni får ta texten med en nypa salt, är lite trött så det är ganska mycket flum..

2 kommentarer:

  1. Vi håller helt och hållet med dig Andreas - man kan faktiskt skydda sig. Men även om man gör så, kan "olyckor" inträffa. Däremot är det viktigt att lära människor att vilja skydda sig, att använda rätt kondom(storlek) och framför allt använda kondom på rätt sätt.

    Skulle du vilja ha ett bloggsamarbete med oss på Kondomtorget? Kika gärna på www.kondomtorget.se/bloggsamarbete Vi skulle bli glada om du vill det! :)

    Hälsningar,
    Josefin på Kondomtorget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kan jag ta och prova! Det låter sjukt intressant, och du skulle jätte gärna få berätta mera vad detta innebär om du vill. :)

      Radera