torsdag 31 juli 2014

Framtids funderingar


Jag borde verkligen ta mig i kragen när det gäller mitt skrivande.. Men det känns som att det finns så mycket annat jag borde göra då jag endast har ca 3 veckor kvar här i min lilla by.. Snart kommer jag flytta från urskogen in till storstan, och jag vet inte riktigt vad jag ska ha för förväntningar..
Allt som kommer ske är helt oförutsägbart.. Finns så mycket jag skulle vilja göra innan jag åker men hinner med ingenting..
Och är ändå lite nervös hur fan jag ska lära mig lokal trafiken.. Tammefan, jag tror att jag kommer gå varenda meter som jag ska förflytta mig.. Nej men nog ska det gå bra.. Undrar lite om det kommer vara på samma sätt då jag och några vänner ordnade rundvandring åt en vän från Vanda, och då visade vi henne kor, och då blev hon helt uppspelt och ropade: AAAH!! SÅ SÖTA!! Får jag klappa kossan? Snälla?
Kommer jag att reagera på samma sätt?
Jag har blivit lovad en rundvandring i Helsingfors, och hur reagerar jag då jag ser min första hipster i deras hem miljö för första gången? Kommer jag ropa: HERREGUD EN HIPSTER? Snälla söta rara birgitt får jag mata hipstern? Åtminstone klappa den? Eller måste jag vara vaccinerad?

Så många frågor, så lite tid.. Hjälp mig.


Har annars haft under de senaste dagarna en del trevliga överraskningar, nån dag kanske jag delar med mig till er andra. Men idag får ni gå ovetandes. ;)

7 kommentarer:

  1. Dra ner Reittiopas till telefonen o ta me cykeln ner å far ut å på tur på helgerna i början så går e några veckor å du kan he du behöver veta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hede låter int så dumt! Har no pedn tär rej så he var no att ped runt naliti tå man komber tid :)

      Radera
  2. alltså ställe du bor på e ju superlätt att hitt från :) bussar i parti o minut till stan.

    hipsters är snygga men ganska tråkiga i sängen, håll dig till österbottningar för det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha gud vad jag fick roligt till din kommentar!! Och då är frågan är du österbottning själv eller en nylänning med exotisk smak som vill ha österbottningar? ;)

      Radera
    2. Bra att det är enkelt med bussar och sånt i alla fall! Kanske jag lär mig!

      Radera
    3. I princip varenda buss du tar från ditt casa, förutsatt att du hoppar på på rätt sida av vägen, går in mot centrum.

      Radera
    4. Så i princip kan jag inte göra fel? ^^

      Radera