torsdag 31 juli 2014

En dag då allt går fel

Ni vet känslan som man kan ha när man vaknar att man inte ens borde stiga upp?
Den känslan hade jag idag.. Jag började denna underbara morgon med att försova mig med fem minuter, låter inte så mycket men när man stiger upp 15 minuter innan man ska i jobb så är det mycket.. 
Men allt ont har något gott med sig, jag kom nästan i tid till jobbet och träffade en arbetskamrat som var på semester då jag var på vägen till jobbet. Han lovade att titta in senare och hjälpa mig med en grej. Typ att tömma en låda med restbitar.

Allt var frid och fröjd, allt gick som planerat..
MEN...

Sen började allt skita sig, först tog delarna slut så jag måste ta trucken tilll lagret för att fylla på, det är inget problem, tar en stund men det går bra.
I dörren möter jag en annan jobbar kompis som skulle låna trucken för att lasta lådor med restbitar (ved) på hans kärra. Gick bra men blev bara lite seen, när jag trodde att jag skulle få fortsätta så sa han att en varningslampa började lysa.. Så då fick vi försöka se vad fan som var fel.. Då efter en tids funderande och bläddrande i instruktionsboken så hittade vi felet, det var bara det automatiska rengöringssystemet som skulle putsas, och det hade vi aldrig gjort förut, så då fick vi igen pröva oss fram.. Men det tog inte så länge innan jag kom på hur man ska göra.
Allt sköts helt enkelt automatiskt om man håller in en knapp, och då rengörs filtret av sig själv. 

Då tänkte jag nu fan kan inget annat skita sig.. Men tamefan det gjorde det.. Det hade nämligen regnat så truckens gafflar var våta och hala, och då jag hade fyllt en blå metall heck och sen då jag svängde in på gården och bromsade lite så trillade precis allt ut på marken..

Det bästa är att det roliga inte tog slut där heller.. Sen då jag blev klar med en satts, och jag hade räknat noga (väldigt noga) så ser jag en större satts av samma sak, men det står att dwt är exakt samma antal som jag har, och det var helt omöjligt då den sattsen var större.. Så då fick jag packa om och räkna igen och se vilken av dem som stämde.. Jag kan trösta mig själv med att jag hade räknat rätt.
Innan jag kontroll räknade tänkte jag att jag kapar lite till så att det inte är så mycket att kapa imorgon, men tame fan.. Då börjar det åska så in i helvette.. Jag hade hörselskydd på + musik men ändå då det small till tänkte jag skita påmig.. Och då var det bara att stänga av allt och dra ur alla sladdar..

Då tänkte jag att lika bra att kontroll räkna så är det undan ialla fall, om jag skulle ha åkt efter mer "delar" eller kapula som vi kallar dem så skulle jag säkert dött på vägen.. 

Hoppas bara att dagen blir bättre.. Men som sagt jag hade räknat rätt och nån annan fel, så det glädjer mig i alla fall.

Skit dag.



Jag som är halvt uppgiven..

Nästan framme o allt sket sig.. "Kapula" 


Tog en liten stund..


Sätter bilderna på rätt ställe då jag har dator.. Åskan har gjort att hela Purmo är utan internet och tv.. Min lyckodag idag..
Omplockning och kontroll räkning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar